۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۸۵۷۸۲
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

باید از حرکت و تحلیل‌های شتابزده درباره مذاکرات اخیر خودداری شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که باید درباره مذاکره تلفنی اخیر بین رؤسای جمهور ایران و آمریکا با احتیاط برخورد کرد و منتظر بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب بود، نرمش قهرمانانه را به معنای بازگشت از اصول و آرمان ها ندانست.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر این که نرمش قهرمانانه مدنظر رهبر معظم انقلاب به معنای عدول از اصول و آرمان ها نیست، یادآورشد: واژه قهرمانانه اشاره به موضع برتر و مقتدرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

 

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: هرگونه مذاکره و دیپلماسی مسؤولان کشور با دیگر کشورهای جهان باید در این چارچوب باشد، در غیر این صورت پذیرفتنی نخواهد بود.

 

وی با تاکید بر این که ما از حقوق مسلم خود کوتاه نمی آییم، به گفت وگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و ‌آمریکا در نیویورک اشاره کرد و اظهار داشت: تصمیم گیری در مسائل کلان نظام با رهبری است و با این مساله باید با دور اندیشی برخورد کرد و منتظر فرمایشات، رهنمودها و مواضع رهبر معظم انقلاب بود.

 

عضو جامعه مدرسین با بیان این که نظام اسلامی امروز در اوج اقتدار قرار دارد و نباید مساله ای بر خلاف این مهم در عرصه دیپلماسی روی دهد، گفت: حرص و ولع غربی ها برای مذاکره با ایران یکی از دهها گواه اقتدار جمهوری اسلامی است. 

 

وی خاطرنشان کرد: باید منتظر بمانیم و ببینیم رهبر معظم انقلاب در این باره چه می فرمایند؛ رسانه ها باید در این عرصه از هرگونه حرکت شتابزده اجتناب کنند.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که آمریکایی ها امروز در عرصه های مختلف در سیاست های خود در منطقه شکست خورده اند، یادآورشد: عقب نشینی آمریکایی ها در مساله سوریه نشان داد که موضع جمهوری اسلامی در این مساله برتر است./924/ت302/ج

 

ارسال نظرات