۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۸۵۸۱۷
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

روحانیان وارثان رسالت انبیا هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که وظیفه روحانیت در شرایط کنونی بسیار مهم و خطیر است، گفت: باید روحانیت امروز میراث داران علما و روحانیت گذشته باشند.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به نقش روحانیت در جامعه کنونی، اظهار داشت: باید روحانیت امروز به عنوان میراث داران علما و روحانیت گذشته از نظر اخلاق، تهذیب و علم الگوگیری کنند و خود به آن عمل کنند و رسالت انبیا و اولیا را انجام دهند.

وی با بیان این که حکومت شیعه در ایران با مجاهدت و تلاش بسیار روحانیت شیعه استقرار یافته است، افزود: حفظ این حکومت ضروری است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه تصریح کرد: روحانیت باید با اعتماد سازی، پاسخ گوی نیازهای اعتقادی و عقیدتی جوامع گوناگون در مسائل و علوم دینی باشد.

حجت الاسلام مبلغی دو مقوله علم و عمل را از اصول اصلی طلبگی دانست و اظهار داشت: اگر این دو در کنار هم قرار بگیرند، موفقیت روحانیت را به دنبال دارد و اگر از هم جدا باشند روحانیت موفق نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه لرستان با توجه به عوامل موفقیت روحانیان گفت: ارتباط صحیح میان روحانیت و مردم در بیان احکام و معارف دینی و اخلاقی تأثیر بسزایی در تبلیغ دارد.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به جایگاه حوزه علمیه بیان داشت: فرهنگ دینی و اخلاقی مردم مرهون حوزه های علمیه است و می تواند بیشترین تأثیر را در جامعه و حوزه علمیه داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان در پایان خاطر نشان کرد: برای تقویت ساختار فرهنگی جامعه اسلامی که منشأ آن حوزه است، باید مرکز مدیریت استان از نظر سخت افزاری و تجهیزات بسیار غنی باشد./9451/ت303/غ

 

ارسال نظرات