۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۸۵۸۴۳
در شلمچه میعادگاه شهدا؛

پیکر 46 شهید دفاع مقدس به میهن اسلامی بازگشتند

خبرگزاری رسا ـ آیین بازگشت پیکر پاک 46 شهید دوران دفاع مقدس صبح امروز طی مراسمی در منطقه صفر مرزی شلمچه برگزار شد.
تبادل شهداي دفاع مقدس در شلمچه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین بازگشت پیکر پاک 46 شهید دوران دفاع مقدس، صبح امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی و اصحاب رسانه در منطقه صفر مرزی شلمچه به میهن ایران اسلامی بازگشتند.

براساس این گزارش حضور پرشور خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان در این مراسم رنگ و بوی ویژه ای را به شلمچه، میعادگاه شهدا بخشیده بود.

این گزارش می افزاید: سید محمد باقر زاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت تفحص شهدا در خاک ایران و عراق پرداخت و گفت: خوشبختانه در طول چندین مرحله تفحص در کشورهای ایران و عراق مقامات عراقی همکاری خوبی با نیروهای ایرانی داشتند.

باقر زاده اظهار داشت: گروه های تروریستی در عراق اختلال هایی را در زمینه انجام عملیات تفحص در برخی نقاط این کشور ایجاد می کنند و سبب کند شدن انجام عملیات کاوش شهدا می شوند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بازگشت پیکر 46 شهید دوران دفاع مقدس به میهن اسلامی، تأکید کرد: پیکرهای این شهدای عزیز مربوط به عملیات فتح فاو در سال 64 است.

وی به تشریح آخرین وضعیت تشییع و تدفین شهدا در مناطق گوناگون کشور پرداخت و گفت: مرحله نخست تشییع و تدفین شهدا همزمان با شهادت امام جواد(ع)، مرحله دوم همزمان با روز عرفه و مرحله سوم در ماه محرم انجام می شود که زمان دقیق آن اعلام خواهد شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ادامه داد: 199 جسد عراقی نیز که در عراق کاوش شده بودند همزمان به مقامات عراقی تحویل داده شد و 4 جسد نیز که در خاک ایران از سوی نیروهای کاوش کمیته جستجوی مفقودین یافت شده بود به مقامات این کشور تحویل داده شد.

باقر زاده با اشاره به تخلیه اردوگاه اشرف از حضور منافقان گفت: امکان وجود شهدا در پادگان اشرف قابل پیش بینی است؛ چراکه تعدادی از شهدای ما در اردوگاه های عراق به شهادت رسیدند که شهدای معسگرات نام دارند و در زمان صدام تخیله و به کشور انتقال داده شدند اما ممکن پیکر پاک شهدا در این پادگان وجود داشته باشد که پیگیر این موضوع هستیم./9461/پ202/غ

ارسال نظرات