۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۸۵۸۸۴
مدیر استانی حوزه علمیه گیلان خبر داد؛

ارتقای شاخص های علمی و پژوهشی در مدارس علمیه گیلان

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گیلان، ارتقای شاخص های علمی در مدارس علمیه گیلان را یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت استانی حوزه اعلام کرد و بیان داشت: تقویت سطوح عالی دروس حوزه نیز با توجه به آغاز به کار حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت در دستور قرار دارد.
حجت الاسلام محمد لاکاني، مدير حوزه علميه گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر استانی حوزه علمیه گیلان عصر امروز در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان که در حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت برگزار شد به نقش حوزه های علمیه در پرورش عالمان دینی اشاره کرد و با بیان این که حوزه و روحانیت در تاریخ اسلام همواره پایگاهی محکم در برابر انحراف و بدعت ها در دین است، افزود: نشر و گسترش اسلام ناب مدیون تلاش ها و از خودگذشتگی های علمای بزرگ و حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام لاکانی انقلاب اسلامی ایران را احیا کننده نقش حوزه های علمیه در جامعه دینی دانست و خاطرنشان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه و روحانیت در شرایط بسیار نامناسبی قرار داشتند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان با اشاره به این که امروز مدارس علمیه در سراسر کشور از وضعیت قابل قبولی برخوردار هستند، ادامه داد: برنامه های آموزشی، پژوهشی و اخلاقی به طور جدی مورد توجه حوزه های علمیه قرار گرفته است.

 

وی توسعه و گسترش مدارس علمیه در مناطق مختلف را امری ضروری دانست و تصریح کرد: نشر و نهادینه کردن معارف اصیل دینی در همه بخش های جامعه نیازمند تقویت و توسعه مدارس علمیه است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان، حوزه های علمیه را پیشگامان نشر فرهنگ ناب اسلامی در جامعه معرفی کرد و گفت: حوزه های علمیه با همه توان از حریم اسلام ناب دفاع و بستری را برای گسترش روز افزون این فرهنگ ناب و ارزشمند دینی فراهم می کنند.

 

حجت الاسلام لاکانی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت علمی هزار طلبه در 14 مدرسه علمیه این استان خبر داد و گفت: صد استاد در حال حاضر در این مدارس علمیه به تدریس مشغول هستند.

 

وی به افتتاح و بهره برداری فاز نخست حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت اشاره کرد و افزود: با آغاز به کار یکی از بزرگترین حوزه های علمیه خاورمیانه به حتم شاهد رونق بیش از پیش فعالیت های حوزوی در استان گیلان خواهیم بود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان با اشاره به این که با آغاز به کار فاز نخست حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت کرسی درس خارج نیز به صورت رسمی در این حوزه راه اندازی می شود، ادامه داد: به همین منظور چهار کلاس با ظرفیت 200 نفر در نظر گرفته شده است.

 

وی ارتقاء شاخص های علمی در مدارس علمیه گیلان را یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت استانی حوزه اعلام کرد و بیان داشت: تقویت سطوح عالی دروس حوزه نیز با توجه به آغاز به کار حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت در دستور قرار دارد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان، تقویت حوزه های علمیه را یکی از راه های مناسب برای جلوگیری از توطئه های فرهنگی دشمنان دانست و تصریح کرد: حوزه و روحانیت همواره سد محکمی در برابر شبهه افکنی و بدعت گزاری های دشمنان اسلام بوده و هستند.

 

وی با بیان این که ‌باید بهترین فضاهای آموزشی را جهت تحصیل طلاب فراهم کرد، خطاب به کارکنان حوزه علمیه گیلان، تصریح کرد: باید نوع برخورد ما با مراجعه کنندگان به مرکز مدیریت بسیار کریمانه باشد زیرا طلاب مدارس علمیه در واقع سربازان امام زمان‌(عج) هستند.

 

حجت‌الاسلام‌ لاکانی با اشاره به این که سیر پیشرفت در حوزه علمیه گیلان از زمان استقرار مرکز مدیریت حوزه علمیه استان، چندین برابر شده است، گفت: در مقطع کنونی، با توجه به مطالبات و نیازهای موجود باید با تلاش مضاعف شاهد نوعی تحول در حوزه علمیه استان باشیم.

 

مدیر برنامه‌ریزی و پشتیبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه گیلان نیز در این جلسه با بیان این که مدرسه علمیه امیرالمومنین‌(ع) در آینده‌ای نزدیک نقش مهمی را در تحصیل علوم دینی برای متقاضیان داخل و خارج از کشور ایفا می‌کند، اظهار داشت: با توجه به جایگاه این مدرسه علمیه، شخصیت‌های برجسته کشوری از این مکان بازدید خواهند کرد که باید زمینه‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز در این خصوص دیده شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات