۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۸۵۸۸۸
پس از اسنودن؛

رسواگران جدید علیه دستگاه های امنیتی آمریکا

خبرگزاری رسا ـ چند خبرنگار پروژه ای را در دست دارند تا برنامه های تروریستی سرویس های جاسوسی آمریکا را افشا کنند.
سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در گزارشی به نقل از دو خبرنگار آمریکایی پرده از برنامه های تروریستی سرویس های اطلاعاتی آمریکا برداشت.
به گزارش این خبرگزاری؛ جرمی اسکاهیل و گلن گرینوالد، دو خبرنگار آمریکایی با هم متحد شده اند تا یک گزارش دقیق در مورد اقدامات آژانس امنیت ملی آمریکا آماده کنند. به گفته این روزنامه نگاران، ماموران سرویس مخفی این کشور به برنامه های ترور سفارشی مرتبط بوده اند.
اسکاهیل در جشنواره سینمایی ریو دو ژانیرو در این خصوص گفت: من نمی خواهم در مورد این موضوع زیاد صحبت کنم اما من و همکارم بر روی یک پروژه مربوط به آژانس امنیت ملی آمریکا کار می کنیم. این آژانس، نقش کلیدی و مهمی را در برنامه ترورهای سفارشی ایالات متحده ایفا می کند.
این روزنامه نگاران معتقدند که طیف وسیعی از اطلاعات در این خصوص را در اختیار دارند و پس از آنکه بررسی های دقیقی را انجام دادند، نتیجه یافته های خود را منتشر کنند.
جرمی اسکاهیل گفت: ما امیدواریم که به خوانندگان اطلاعاتی داده شود که توجه آنها را به این موضوع جلب کند. شهروندان عادی در سراسر جهان می توانند از آن برای مبارزه خود برای تغییرات و مقاومت با افراد قدرتمند و حکومت استفاده کنند.
اطلاعاتی که این دو خبرنگار در اختیار دارند و اطلاعاتی که ادوارد اسنودن پیشتر منتشر کرده بود نشان می دهد که سرویس های اطلاعاتی آمریکا تا چه میزان از وظیفه ذاتی خود دور شده و به ماشینی جنگی علیه مردم دنیا تبدیل شده است./1415/1409//ح

ارسال نظرات