۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۸۵۸۸۹
آیت الله جوادی آملی در دیدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد؛

ضرورت توجه به عقلانیت و دین در برنامه ریزی های ورزشی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: نظام اسلامی در زمینه ورزش نیز حرف برای گفتن دارد که ما اگر نتوانیم این سخن را به گوش جهانیان برسانیم و آنان را تغییر دهیم لااقل خودمان می توانیم از آن بهره ببریم و مشکلات خود را برطرف سازیم.
ديدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان با آيت الله جوادي آملي ديدار سرپرست وزارت ورزش با آيت الله جوادي آملي ديدار سرپرست وزارت ورزش با آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار با سید رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان نگاه مادی حاکم به ورزش در دنیای غرب را جاهلیت مدرن نامید.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار در سخنانی اهمیت توجه بیشتر به وضعیت جوانان را متذکر شد و گفت: جوانان دارای نیروی جسمی و روحی فراوانی هستند اما باید بدانند این نیرو باید تحت کنترل و نظارت درآید و در غیر این صورت این نیروی با ارزش به هدر می رود.

 

این مرجع تقلید با توصیه به بررسی دقیق وضع موجود ورزش و جوانان و ارزیابی توانمندی ها، خواستار برنامه ریزی منسجم برای دستیابی به اهداف مد نظر این حوزه با توجه به آموزه های دینی و اسلامی شد.

 

حاضرنشدن ورزشکاران در برابر رقبای اسرائیلی صدور شرافت و کرامت است

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم نگاه مادی حاکم به ورزش در دنیای غرب را جاهلیت مدرن نامید و تصریح کرد: نظام اسلامی در زمینه ورزش نیز حرف برای گفتن دارد که ما اگر نتوانیم این سخن را به گوش جهانیان برسانیم و آنان را تغییر دهیم لااقل خودمان می توانیم از آن بهره ببریم و مشکلات خود را برطرف سازیم.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی حاضر نشدن ورزشکاران ایرانی در مقابل ورزشکاران اسرائیلی را صدور کرامت و شرافت دانست و گفت: ما به برکت خون شهدا در دوره دفاع مقدس هم شرافت و کرامت را احراز و هم آن را صادر کردیم و امروز نیز اگر ورزشکاران ایرانی در مقابل ورزشکاران اسرائیلی حاضر به مسابقه نیستند این امر صدور کرامت و شرافت است.

 

این استاد برجسته حوزه توجه به عقلانیت و دین را به صورت توامان در برنامه ریزی های ورزشی و نیز برنامه ریزی های حوزه جوانان توصیه کرد.

 

هیچ گاه در برنامه ریزی ها ورزش با ارزش دیده نشده است

در ابتدای این دیدار سیدرضاصالحی امیری نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از دیدار با این مرجع تقلید به نقد نگاه موجود در حوزه ورزش پرداخت و گفت: در برنامه ریزی های عرصه ورزش هیچگاه ورزش را با ارزش ندیدند و فرهنگ در جسم ورزش دمیده نشد و عرصه ورزش جنبه اخلاقی و معرفتی و فرهنگی نداشت.

 

وی افزود: باید ورزش کشور با اخلاق، معنویت و انسانیت عجین گردد.

 

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تاثیر ورزش در کاهش هزینه های درمانی کشور گفت: سرمایه گذاری در حوزه ورزش همگانی در دستور کار جدی قرار دارد.

 

وی اذعان داشت: باید ساخت ورزشگاه در کنار مسجد و مدرسه دارای ارزش شود که این امر نیازمند فرهنگسازی از منظر مبانی دینی و شرعی دارد.

 

سیدرضا صالحی امیری در خصوص جوانان به معضل هویت در میان جوانان اشاره کرد و گفت: بزرگترین و جدی ترین مشکل جوانان ما معضل هویت است و در این مسئله کار فرهنگی جدی نیازمندیم. /971/د102/ج

 

ارسال نظرات