۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۸۵۸۹۰
با وجود اعلام آمادگی کامل ایران؛

بهانه گیری های آمریکا آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ تا زمانی که ایران درهای تاسیسات هسته ایش را به روی بازرسان باز نکند تحریم ها لغو نخواهند شد.
روابط ايران و آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: وزیر امور خارجه آمریکا رسیدن به توافق بر سر مسئله هسته ای ایران را در مدت سه تا شش ماهه امکان پذیر دانست. پیش از این رئیس جمهوری ایران خواستار حل و فصل سریع و چند ماهه موضوع هسته ای شده بود.
البته جان کری در بیان پیش شرط دولت متبوعش گفت: تا زمانی که ایران درهای تاسیسات هسته ایش را به روی بازرسان باز نکند تحریم ها لغو نخواهند شد.
به گفته وزیر خارجه آمریکا؛ با افزایش تلاشهای دیپلماتیک می توان حتی زودتر از این زمان هم به توافق رسید و این بستگی دارد که ایران تا چه حد آماده شفافیت است.
جان کری که در برنامه تلویزیونی "60 دقیقه" شبکه CBS حضور پیدا کرده بود گفت: اگر برنامه هسته ای ایران صلح آمیز باشد، تمام دنیا متوجه خواهد شد و روابط ایران و آمریکا بهبود قابل ملاحظه ای پیدا خواهد کرد و این تغییر می تواند به سرعت اتفاق بیفتد.
بی بی سی در ادامه به نقل از جان کری افزود: برای حل مسئله هسته‌ای، ایران باید با باز کردن فوری درهای تاسیسات اتمی خود به روی بازرسان آژانس انرژی اتمی و توقف غنی سازی با درجه بالا صداقت خود را نشان دهد. ایران باید قدم های سریع، شفاف و متقاعدکننده ای بردارد تا خواسته های جامعه بین المللی را درباره برنامه هسته ایش برآورده کند.
در همین حال محمد جواد ظریف در گفتگو با برنامه "این هفته" شبکه تلویزیونی ABC گفت: حق ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای قابل مذاکره نیست و ایران هیچگاه اورانیوم را در حدی که برای تولید سلاح هسته‌ای مناسب باشد غنی نکرده است.
بی بی سی به نقل از از وزیر خارجه ایران گفت: در صورتی که آمریکا به تحریم های سنگین اقتصادی علیه این کشور پایان دهد، ایران آماده است درهای تاسیسات هسته‌ای خود را به روی بازرسان باز کند تا ثابت کند به دنبال سلاح هسته ای نیست./1421/1409/ح

 

ارسال نظرات