۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۸۵۹۲۱
عضو کمیسون امنیت ملی:

روحانی درباره مکالمه تلفنی با اوباما به مجلس پاسخ می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دلیل برقراری ارتباط تلفنی با رییس جمهور آمریکا برای مردم و نمایندگان آنها ابهام دارد، گفت: مجلس از رییس جمهور دعوت خواهد کرد تا در این زمینه پاسخ دهد.
دکتر اسماعيل کوثري، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که بر اساس اخبار واصله عملکرد رییس جمهور در نیویورک تا لحظه آخر خوب و مناسب بود، اظهار داشت: آقای روحانی جلسات و اظهار نظرهای خوبی داشته است اما آن ارتباط تلفنی یک مقدار برای مردم و خود ما ابهام دارد که بر چه اساسی برقرار شد.

وی افزود: بهتر این بود که این کار صورت نمی گرفت چراکه این آمریکایی‌ها بودند در سال 59 با ما قطع ارتباط کردند و ما چنین کاری نکردیم که بخواهیم مجدد ارتباط برقرار کنیم؛ مجلس بنا دارد از رییس جمهور دعوت به عمل بیاورد تا در این زمینه پاسخ بدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بهتر بود این ارتباط زمانی برقرار می شد که آمریکایی‌ها یکسری اقدامات عملی در برای اعتماد سازی انجام می دادند، اول این که تحریم‌ها را کاملا لغو می کردند و تمام اموال بلوکه شده ما را آزاد کرده و ارجاع می دادند، بحث هسته ای را از شورای امنیت سازمان ملل به آژانس بازمی گرداندند.

کوثری با اشاره به ضرورت جلب اعتماد طرف ایرانی از سوی آمریکایی‌ها بعد از جنایات متعددی که علیه کشور ما روا داشته اند، افزود: اگر این کارها انجام می شد برقراری چنین ارتباطی نیز اشکالی نداشت اما زمانی که هیچ قدمی در این مسیر برداشته نشده است دلیل پاسخ مثبتی که به درخواست آنها برای برقراری ارتباط داده شده است کمی مبهم به نظر می رسد.

وی عملکرد رییس جمهور در این زمینه را با بحث نرمش قهرمانانه کاملا متفاوت دانست و گفت: حضور آقای ظریف در کنار وزیر امور خارجه آمریکا در نشست1+5 تا حدی برای نرمش نشان دادن کفایت می کرد و نیازی نبود مکالمه تلفنی ای که محتوایش نامشخص است صورت بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: آمریکایی‌ها جنایت کرده اند و در 60 سال گذشته نسبت به کشور ما آن چنان عمل کردند که مورد غضب مردم هستند بنابراین باید این ارتباط پس از برداشتن گام‌هایی عملی از سوی آنها، انجام می شد تا بتوانیم برقراری این رابطه را توجیه کنیم./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات