۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۸۵۹۳۸
مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی خبرداد:

سه میلیون دانش آموز قرآنی در کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی از وجود سه میلیون دانش آموز قرآنی در کشور خبر داد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد موحدی نژاد، مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی، درآیین افتتاح بیست و دومین مسابقات تلویزیونی درس‌هایی از قرآن کریم و تجلیل از دانش آموزان برگزیده مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی، قرآن را هویت مسلمانان دانست و گفت: شناسنامه و هویت مسلمانی ما قرآن است و قوام زندگی مسلمانان به قرآن کریم است.

وی افزود: باید قرآن به عنوان محور برنامه‌های زندگی ما قرار بگیرد و نباید فقط آن را برای خواندن و یا تفسیر کردن بخواهیم.

مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی بر ایجاد جامعه قرآنی تأکید کرد و گفت: باید قرآن کریم در گوشت و استخوان جوان گنجانده شود چرا که  آینده کشور به دست جوانان رقم می‌خورد.

وی درباره برنامه‌های درس های از قرآن کریم در مدارس اظهار داشت: از سال 1373 این برنامه را در کشور آغاز کردیم و هم اکنون 22 دوره از آن گذشته است که تا به امروز ما سه میلیون دانش آموز در مقاطع راهنمایی و متوسطه در کشور را پوشش داده‌ایم.

حجت الاسلام موحدی نژاد در ادامه به ذکر پاره‌ای از برنامه‌های این مرکز اشاره کرد و ابراز داشت: خلاصه نویسی ماه مبارک رمضان، مسابقه پیامکی هفته، مسابقه اینترنتی درس‌هایی از قرآن از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: ما در کشور 12 میلیون دانش آموز داریم که 6 میلیون در مقاطع راهنمایی و دبیرستان حضور دارند و سه میلیون را پوشش داده‌ایم و از برنامه‌های ما استفاده کرده‌اند.

مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی از شرکت دانش آموزان اقلیت های مذهبی در برنامه‌های مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی خبر داد و تأکید کرد: برخی از دانش آموزان اقلیت‌های مذهبی هم در طرح‍‌های ما شرکت می‌کنند که این فراگیری طرح را می‌رساند.

گفتنی است در این مراسم به دانش آموزان برگزیده مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی هم جوایزی به رسم یادبود اهدا شد. /957/پ203/ن

ارسال نظرات