۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۸۵۹۵۰

برگزاری دوره های مختلف آموزشی در مدرسه علمیه باقرالعلوم تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تبریز از برگزاری دوره های آموزشی کار با رایانه، آداب طلبگی و مدیریت مسجد، جلسات اخلاقی و معرفتی خبر داد.
حوزه علميه

 حجت الاسلام احمد یغمایی، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که این مرکز علوم دینی تازه تأسیس شده از شهریور سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: هم اکنون 83 طلبه در پایه های اول و دوم سطح یک حوزه در حال تحصیل هستند.


وی با بیان این‌که پذیرفته شدگان با مدرک سوم راهنمایی و دیپلم در تبریز به صورت جداگانه در دو مدرسه علمیه مستقر می شوند، خاطرنشان کرد: بنابر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تصمیم بر این شده که ورودی های با مدرک دیپلم در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) و ورودی های با مدرک سوم راهنمایی در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع)  مستقر شوند.


حجت الاسلام یغمایی با بیان این‌که مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تبریز به صورت موقت در یکی از مدارس آموزش و پرورش در حال فعالیت است، گفت: فعالیت این مدرسه علمیه در ابتدا با پذیرش 45 طلبه آغاز شد، اما امسال 55 طلبه جدید نیز پذیرش شدند که در کل تعداد 83 طلبه در پایه های یک و دو در حال تحصیل هستند.


وی با بیان این‌که طلاب این مرکز علوم دینی از شهرهای میانه، سراب، شربیان، مرند، مراغه، میاندوآب، بستان آباد، خسروشهر و آذرشهر هستند، یادآور شد: چهار استاد تمام وقت در این مدرسه علمیه تدریس می‌کنند، البته قرار است یک استاد تجوید و یک معاون آموزشی در این مدرسه مستقر شوند.


مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تبریز با اشاره به این‌که این مدرسه شامل دو طبقه است، گفت: در طبقه اول نیز، چهار کلاس برای پایه‌های اول و دوم و دو خوابگاه پیش بینی شده که طبقه دوم نیز به خوابگاه و نمازخانه اختصاص پیدا کرده است، همه اساتید این مدرسه علوم دینی تحصیل‌کرده قم هستند.


وی با بیان این‌که کتابخانه این مدرسه به صورت محدود و کوچک آماده شده و در اختیار طلاب قرار گرفته است، افزود: به دلیل این که به طور موقت در این مدرسه مستقر هستیم، فضای حیاط این مدرسه نیز در اختیار طلاب قرار دارد که برنامه های متنوع ورزشی برای طلاب برگزار می شود.


حجت الاسلام یغمایی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره های آموزشی کار با رایانه، آداب طلبگی و مدیریت مسجد، جلسات اخلاقی و معرفتی خبر داد و اظهار داشت: طبق تفاهمی که با اداره کل فنی و حرفه ای استان داشته ایم قرار است تعدادی از طلاب در دوره های آموزشی رایانه شرکت کنند./935/ت302/ب

ارسال نظرات