۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۸۶۰۷۰
معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

یارانه کاغذ به کتب دینی و حوزوی اختصاص یابد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناصری کاهش قیمت کتاب را زمینه‌ساز افزایش سطح مطالعه در جامعه دانست و خواستار افزایش یارانه کاغذ به کتب دینی و حوزوی شد.
حجت‌الاسلام صمد ناصري، معاون تهذيب مركز مديريت حوزه علميه آذربايجان‌شرقي

حجت‌الاسلام عبدالصمد ناصری، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: یکی از عللی که موجب کاهش سطح مطالعه در جامعه شده، افزایش قیمت کتاب است.


وی با بیان این‌که کاهش قیمت تمام شده کتاب و عرضه آن با قیمت مناسب در بازار نشر می‌تواند زمینه‌ساز افزایش سطح مطالعه در جامعه شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان به همان اندازه که به تأمین کالاهای اساسی مردم فکر می کنند، باید به فکر تغذیه فکری جامعه نیز باشند، چراکه فقر فکری و فرهنگی آثار جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام ناصری با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب و ارایه با تخفیف کتاب های مفید می تواند در ارتقای سطح بینش معرفتی جامعه نقشی ارزشمند داشته باشد، گفت: حضور ناشران برگزیده داخلی و خارجی، استقبال مطلوب مخاطبان از رده‌های سنی مختلف و ارائه‌ تازه‌های نشر نیز موجب رونق نمایشگاه کتاب می شود.

 

وی خواستار حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران و مؤلفان کتب دینی و حوزوی شد و تأکید کرد: افزایش یارانه کاغذ به کتب دینی و حوزوی یکی از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده کتاب و در نتیجه افزایش قدرت خرید مردم خواهد بود، به یقین مردم خواهان خرید کتب مذهبی هستند، اما باید معیشت مردم نیز برای تحقق آن ارتقا یابد.

 

امام جمعه خسروشاه جای دادن کتاب در سبد خرید خانواده ها را امری بسیار مهم دانست و تصریح کرد: سرمایه گذاری بهینه، مطلوب و هدفمند در حوزه کتاب و کتابخوانی به طور یقین نتایج مفیدی به دنبال دارد که ماحصل آن ارتقا آگاهی افراد است.

 

وی برگزاری نمایشگاه کتاب با گستره‌ بین‌المللی و فراهم آوردن زمینه دسترسی آسان به کتاب و محصولات فرهنگی را موجب رشد و تعالی جامعه عنوان کرد و افزود: نمایشگاه کتاب باید بتواند نویسندگان را تشویق کرده و انگیزه بخش باشد، تا تولید کتاب سیری صعودی داشته و به تبع آن فرهنگ مطالعه نیز ترویج یابد.

 

گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهر از ساعت 10 صبح الی 20 در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است./935/ت302/ب

ارسال نظرات