۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۸۶۰۷۱
مدیر حوزه علمیه مراغه:

تغییر لحن مقامات آمریکایی به ضرر مذاکرات سازنده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عادل با اشاره به ضرورت بهره‌مندی غرب از دیپلماسی خارجی ایران گفت: تغییر لحن مقامات آمریکایی به ضرر مذاکرات سازنده در آینده است.
تغییر لحن مقامات آمریکایی به ضرر مذاکرات سازنده است

حجت الاسلام علی عادل، مدیر حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) مراغه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که بازخورد داخلی و خارجی حماسه سیاسی ملت ایران در سفر اخیر رییس جمهور به نیویورک به خوبی قابل مشاهده بود، اظهار داشت: نرمش مقامات آمریکایی در قبال ایران نشان داد که آنان پیام حماسه ملت ایران را دریافته‌اند.


وی با بیان این‌که پذیرش فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص حرام بودن نگهداری و استفاده از سلاح های کشتار جمعی از سوی رییس جمهور آمریکا موفقیتی غیرقابل انکار برای ایران اسلامی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این امر از به چالش کشیده شدن دیپلماسی ایران در مذاکرات 1+5 جلوگیری کرد.

 

حجت الاسلام عادل با اشاره به این‌که فتوای رهبری و بسته شدن راه بهانه‌گیری غرب زمینه را برای مذاکرات نتیجه‌بخش فراهم کرده است، تصریح کرد: متأسفانه تغییر لحن مقامات آمریکایی پس از دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی نشان داد که آمریکایی ها تنها شعار مذاکره و رفع مشکلات را سر می دهند.

 

مدیر حوزه علمیه مراغه با تأکید بر این‌که تغییر لحن مقامات آمریکایی به ضرر مذاکرات سازنده در آینده است، ادامه داد: البته رفتار دوگانه آمریکا قابل پیش بینی بوده است و مقامات ایرانی خوش‌بین نسبت به اظهارات آمریکایی‌ها نیستند، مگر این‌که شاهد گام‌های عملی از سوی مقامات ایالات متحده باشند.

 

وی با اشاره به این‌که دیپلماسی فعالانه در مذاکرات آینده هسته ای بایستی با رویکرد عزت، حکمت و مصلحت که بارها مورد تأکید رهبر انقلاب بوده، پیگیری شود، تصریح کرد: اگر مقامات غربی درک صحیحی از معنا و مفهوم فتوا در مبانی اسلامی داشته باشند، بر فعالیت صلح‌آمیز کشور در زمینه انرژی هسته‌ای اقرار خواهند کرد.

 

حجت الاسلام عادل در ادامه با بیان این‌که از دیدگاه اسلام و معارف شیعه فتوا دارای دو بعد اجتماعی و فردی است، تصریح کرد: هدف فتواهای فردی در مورد اعتقادات و منش های یک فرد بوده و هدف فتواهای اجتماعی منش جامعه انسانی در حول محور جهان بر اساس آموزه های اسلامی است که فتوای رهبری براساس اصول اسلامی، عقلی و انسانی است./935/ت302/ب

ارسال نظرات