۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۸۶۱۱۹
فرمانده تیپ مستقل امام صادق تبیین کرد؛

نقش ثبات و ابهت مؤمنانه در تزلزل جبهه استکبار

خبرگزاری رسا ـ فرمانده تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) در آیین پایان دوره آموزش طلاب وظیفه گفت: اگر اندیشه «ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء» و دوری از غرور در جبهه مؤمنان استمرار داشته باشد حس وظیفه شناسی همیشه پایدار می ماند و دشمن توان حرکت نخواهد داشت.
حجت الاسلام حسين طيبي‌فر، فرمانده تيپ مستقل 83 امام جعفرصادق(ع) حجت الاسلام حسين طيبي‌فر، فرمانده تيپ مستقل 83 امام جعفرصادق(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین طیبی‌فر، فرمانده تیپ مستقل 83 امام جعفرصادق(ع)، امروز در آیین اختتامیه سی‌امین دوره آموزش رزم طلاب و روحانیان وظیفه که در مرکز آموزش باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد، با اشاره مؤلفه های ثبات و پایداری انقلاب اسلامی گفت: تشکیل بسیج مردمی در ایران اسلامی از سوی امام راحل، دارای مبانی اندیشه ای و معرفتی است؛ از این رو ترویج اندیشه بسیجی مقدمه جهانی سازی انقلاب اسلامی است.
وی با بیان این که یکی از علت‌های نبود انسجام بین نیروهای مدافع انبیا و اولیای الهی و نبود هماهنگی و همفکری آنان، ایجاد انشقاق و چند دستگی بوده است، ابراز داشت: حمایت از اندیشه انقلاب و رهبری نیازمند وحدت و انسجام نیروهای متدین و مجاهدت دائمی آنان در ترویج معنویت و ولایت پذیری است.
فرمانده تیپ مستقل 83 امام جعفرصادق(ع) گفت: اندیشه امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج عمومی منجر به اتحاد و ثبات قدم در رسیدن به آرمان واحد شده است و این رمز پیروزی و تداوم انقلاب به شمار می رود.
وی همچنین حرکت انقلابی را نیازمند برنامه‌ریزی حکمت آمیز‌ در جهت رسیدن به تحول بین المللی دانست و گفت: به یقین ایجاد روح آرامش در جامعه اسلامی با اتحاد فکر و همگرایی دینی قابل تحقق است.
حجت الاسلام طیبی فر به تشریح آیه«الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏ وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً» پرداخت و خاطرنشان کرد: استکبار این ادعا را دارد که «هر که علیه ماست نباید باشد» اما خداوند پیروزی مومنان را وعده داده است و این که دینداران با به کارگیری توانایی ها می توانند آرامش و امنیت را برای جامعه جهانی به ارمغان بیاورند.
وی با بیان شواهد قرآنی و روایی درباره ضرورت ایجاد حکومت واحد اسلامی و اهمیت پی گیری امورات مسلمین جهان تصریح کرد: هیچ ابهتی در دنیا بر ابهت دینی افراد نمی تواند اثرگذار باشد و هیچ اندیشه ای نمی تواند اندیشه ایمانی و الهی مومنان را حذف کند؛ چون جامعه ایمانی بر مبنای مجاهدت و ایثار شکل می گیرد و با این نگاه ملامت دیگران در جبهه مخالف، نمی تواند سبب سستی و بی رمقی دینداران واقعی شود.
فرمانده تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاست های خصمانه دولت آمریکا در مقابله با نظام اسلامی ابراز داشت: آمریکا دنیا را به تمسخر گرفته است؛ اوباما یک روز در سازمان ملل از فتوای رهبر انقلاب درباره حرمت سلاح های هسته ای سخن می گوید؛ اما چند روز دیگر کاملا علیه ایران موضع گیری می کند و این سخنان ضد و نقیض نشان می دهد جبهه کفر دارای تزلزل و بی ثبات است.
وی  نبود سیستم نبوی و علوی در زندگی افراد را حاصل واقف نبودن به جایگاه جهانی دینداران برشمرد و بیان داشت: اگر اندیشه «ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء» و دوری از غرور در جبهه مؤمنان استمرار داشته باشد حس وظیفه شناسی همیشه پایدار می ماند و دشمن توان حرکت نخواهد داشت؛ بنابر این ضروری است افراد به جایگاه اندیشه ای حکومت اسلامی واقف باشند تا تحقق جهانی آرمان انقلاب را شاهد باشیم.
حجت الاسلام طیبی فر در پایان با تقدیر و تشکر از تلاش دست اندرکاران برگزاری سی امین دوره آموزش رزم طلاب وظیفه، برخی برنامه های آینده تیپ امام صادق(ع) را در عرصه آموزش طلاب تشریح کرد.
قابل ذکر است، سی‌امین دوره آموزش رزم مقدماتی طلاب با حضور 110 نفر از طلاب و روحانیان وظیفه از شانزدهم شهریور تا دهم مهر در مرکز آموزش باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد./918/پ202/س
ارسال نظرات