۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۸۶۱۲۲
عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان‌غربی:

متولیان فرهنگ از وضعیت کتابخوانی جامعه غافل نشوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شکوری در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را نیازمند عزم عمومی دانست و گفت: قیمت برخی از کتاب‌ها خارج از قدرت خرید مردم است.
سيد رضي موسوي شکوري

حجت الاسلام سیدرضی شکوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که اعتلای فرهنگ یک جامعه نیازمند سرمایه‌گذاری دراز مدت است، اظهار داشت: دستیابی به جامعه‌ای برخوردار از فرهنگی متعالی و توسعه یافته نیازمند یک حرکت و عزم عمومی است.


وی با اشاره به این‌که بی‌تفاوتی نسبت به تغذیه فکری جامعه آثار زیان‌باری در درازمدت به دنبال خواهد داشت، افزود: اگر احساس نیاز به کتاب و مطالعه در جامعه تقویت شود، به تبع آن تألیف و نشر کتاب نیز رونق خواهد یافت و به عبارتی نیاز مخاطبان موجب تولید کتاب خواهد شد.


حجت الاسلام شکوری با بیان این‌که جامعه حوزوی کشور یکی از اقشاری محسوب می شود که بیشترین میزان مطالعه کتاب در جامعه را داراست، خاطرنشان کرد: جامعه حوزوی نیز مانند دیگر اقشار جامعه نیازمند برخورداری از یارانه‌های فرهنگی و تخفیف‌های ویژه خرید کتاب است، حقیقت آن است که قیمت برخی از کتاب‌ها خارج از قدرت خرید مردم و البته طلاب است.


وی برگزاری نمایشگاه های کتاب را یکی از فرصت‌های ارزشمند حوزویان برای بهره‌مندی از یارانه‌های فرهنگی دانست و گفت: ضرورتی که در آستانه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بیش از پیش احساس می شود، شارژ بن کارت کتاب حوزویان است که عزم و توجه جدی متولیان فرهنگی کشور را می طلبد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی خواستار برگزاری نمایشگاه دائمی کتاب برای دسترسی بیش از پیش فرهیختگان و اصحاب علم و ادب به تازه‌های نشر شد، افزود: آذربایجان و تبریز در عرصه معرفتی،‌ علمی و فرهنگی همواره سرآمد بوده و از گذشته‌ای غنی برخوردار است که برگزاری نمایشگاه کتاب با گستره‌ بین‌المللی فرصتی برای تبیین این جایگاه برجسته است.


امام جمعه خوی در پایان خواستار حضور جدی ناشران برجسته حوزوی و دینی در نمایشگاه‌های کتاب استانی شد و افزود: برخی از کتب دینی و مرجع که همواره مخاطبان خاص خود را دارد، گاه به علت استقبال عموم با کمبود روبه رو می شود که انتظار می رود مؤسسات انتشاراتی عنایتی ویژه نسبت به این مسأله داشته باشند.


گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهرماه از ساعت 10 صبح تا 20 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی این شهر برپاست./935/ت302/س

ارسال نظرات