۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۸۶۱۵۴
عضو کمسیون حقوقی مجلس:

آمریکا چاره‌ای جز پذیرش ایران هسته‌ای ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره با تمام کشورهای جهان به غیر از رژیم صهیونیستی امری مسلم، تغییرناپذیر و عادی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.
ميرهادي قره‌سيدي، نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس

میرهادی قره سید رومیانی، عضو کمسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که آمریکا برای رسیدن به نتیجه مطلوب در مذاکرات راهی جز قبول حق ملت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته ای ندارد، اظهار داشت: امروز وضعیت و شرایط حاکم بر مذاکرات تفاوت ماهیتی با گذشته دارد.


وی با بیان این‌که دیگر سخنی از تعطیلی تأسیسات هسته‌ای و یا توقف غنی‌سازی در مذاکرات نیست، خاطرنشان کرد: آمریکا چاره‌ای ندارد جز این‌که ضمن احترام به حقوق و کرامت ملت ایران، نسبت به جبران گذشته خود اهتمام داشته باشد و در نخستین گام برای نشان دادن حسن نیت تحریم‌های ظالمانه اقتصادی را لغو کند.


قره‌سیدی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی تا به امروز سر سازش و صلح با تمامی دولت‌ها و مکلت‌ها غیر از رژیم صهیونیستی داشته است، تصریح کرد: مذاکره با تمام کشورهای جهان به غیر از رژیم صهیونیستی امری مسلم، تغییرناپذیر و عادی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.


نماینده مردم تبریز در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصرار مقامات آمریکایی برای مذاکره با هیأت ایرانی حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: مسؤولان ارشد سیاسی کشور باید در مذاکره با آمریکا تمام جوانب امر را در نظر بگیرند، به عبارت دیگر اقتدار، مصلحت و حکمت در جریان هر مذاکره سیاسی ضرورت دارد.


وی با بیان این‌که ملت و دولت ایران نسبت به مواضع اخیر دولت اوباما اعتماد ندارند، گفت: اظهارات مقامات آمریکایی باید در عمل ثابت شود و باید دید که آیا این اظهارات و نرمش در مقابل ایران پس از ملاقات با سران رژیم صهیونیستی تغییر می یابد یا نه؟


قره‌سیدی خاطرنشان کرد: همزمان با مذاکره باید به طور هوشمندانه و قدرتمندانه مراقب تمام ابعاد این مسأله بزرگ بود تا در جریان چنین فرایندی تاثیرگذاری جمهوری اسلامی زیر سؤال نرود، در حقیقت نرمش قهرمانانه به معنای عقب نشیتی از آرمان ها نیست.


وی با تأکید بر این‌که از میان رفتن دیوار بی اعتمادی ایران و آمریکا نیازمند پروسه های مختلف است، گفت: این بی اعتمادی که طی سال های متمادی اتفاق افتاده است یک شبه و در چند گفت و گو از بین رفتنی نیست، چراکه در زمینه برقراری رابطه با آمریکا، مردم ایران اسلامی مطالبات جدی و فراوانی دارند./935/ت303/ج

ارسال نظرات