۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۸۶۲۳۰
در آستانه مذاکرات1+5؛

خط و نشان های آمریکا علیه دولت ایران

خبرگزاری رسا ـ جان کری: امنیت اسرائیل در درجه اول اهمیت است و ما کاملا در این باره جدی هستیم.
جان کري وزير خارجه آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: وزیر امور خارجه آمریکا به بنیامین نتانیاهو و مردم اسرائیل قول داد که آمریکا صرفا به حرف دولت ایران اعتماد نکند و فقط با توجه به قدم هایی که ایران برای اعتماد سازی برخواهد داشت، تصمیم بگیرد.
به گزارش این شبکه؛ وزیر خارجه آمریکا که به همراه چاک هیگل، وزیر دفاع برای دیدار با همتایان ژاپنی به توکیو سفر کرده، پنج‌شنبه 11 مهر به خبرنگاران گفت: آمریکا فقط بر پایه مجموعه اقداماتی که همه را مطمئن کرده باشد تصمیم خواهد گرفت زیرا امنیت اسرائیل در درجه اول اهمیت است و ما کاملا در این باره جدی هستیم.
قابل ذکر است اظهارات جان کری بعد از آن بیان شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرد: اگر ایران به برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد دولت متبوعش حتی به تنهایی به ایران حمله خواهد کرد.
جان کری در واکنش به این سخن نتانیاهو گفت: من فکر نمی کنم صحبت های نخست وزیر اسرائیل به معنای این بود که ما بازی خورده ایم، و به نوعی ساده لوح بوده ایم. من آن را نوعی هشدار می بینم که مواظب باشید بازی نخورید.
با این وجود وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری امروزش گفت: کشورش مایل است با دولت جدید ایران در تعامل باشد؛ البته تهران ابتدا باید ثابت کند که برنامه هسته ایش صلح‌آمیز است.
بی بی سی فارسی در انتها افزود: به این ترتیب مهمترین گشایش سیاسی امکان دارد در گفتگوی ایران با 1+5 حاصل شود که اولین نشست آن بعد از روی کار آمدن دولت آقای حسن روحانی، 23 و 24 مهر در ژنو انجام می‌شود./1421/1409/ح

 

ارسال نظرات