۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۸۶۲۴۴
آیت الله ایمانی:

اظهارات متناقض اوباما نشانه وابستگی آمریکا به لابی صهیونیسم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر این که تغییر موضع اوباما پس از مذاکره تلفنی، به ضرر خود آنها شده است، عملکرد هیأت ایرانی و برخورد رییس جمهور، سخنرانی و موضع گیری هایی که در این سفر داشت را مبتنی بر اصول نظام دانست و گفت: آقای روحانی با قاطعیت در سازمان ملل از حقوق ملت ایران دفاع کرد.
آيت‌الله اسدالله ايماني، نماينده استان فارس در مجلس خبرگان رهبري آيت الله اسد الله ايماني، امام جمعه شيراز

آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که دنیا در مورد مسأله ایران و آمریکا قضاوت می کند و حق و باطل را می شناسد، اظهار داشت: تغییر موضع اوباما پس از آن مکالمه تلفنی به ضرر خودشان شد؛ مردم دنیا هوشیارند و دارند به این تناقض در موضع گیری ها می خندند و آنها را مسخره می کنند.

وی افزود: ما به دنیا اعلام کردیم که با حفظ حقوق خود حاضریم اگر ابهاماتی برای ملت های دنیا باشد آنها را برطرف کنیم و پای میز مذاکره برد ـ برد بنشینیم؛ ما آمادگی خود را اعلام کردیم اگر آنها قبول کردند که چه بهتر و گرنه ما چیزی از دست نداده ایم.

امام جمعه شیراز با بیان این که آمریکایی ها حاضر نیستند به گفت و گوی برد ـ برد فکر کنند، ابراز داشت: آنها به دنبال مذاکره ای هستند که نتیجه اش برد ـ باخت باشد، یعنی می خواهند هرچه آنها می گویند ما بپذیریم و عمل کنیم؛ این ناشی از خوی استکباری آنها است که از گذشته بر آن مجموعه حاکم بوده است.

آیت الله ایمانی در تحلیل رویدادهایی که در سفر نتانیاهو به نیویورک اتفاق افتاد، گفت: صحبت های وی در سازمان ملل نشان می دهد که آمریکا خودش تصمیم گیرنده نیست به همین دلیل رییس جمهور ما گفت ما دنبال این هستیم که از واشنگتن یک صدا بشنویم؛ اما نظر آمریکایی ها در مدت زمانی بسیار کوتاهی تغییر کرد و آن را به شکل دیگری مطرح کردند.

وی به سخنان اخیر اوباما در دیدار با نتانیاهو اشاره و خاطرنشان کرد: کسی که گزینه نظامی را بر روی میز دارد به دنبال منافع و اهداف خود است و نمی تواند یک طرف میز مذاکره بنشیند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: در آمریکا گروهی در پشت پرده، کارها را سامان می دهند و رییس جمهور زبان آنها است و هرچه را که آنها بخواهند بیان می کند؛ آمریکا نسبت به لابی صهیونیست در موضع ضعف است به همین دلیل در عرض یک هفته به تناقض گویی افتاد.

امام جمعه شیراز با بیان این که آمریکایی ها پیشنهاد مذاکره با ایران را داده اند، گفت: عکس العمل آنها در زمانی که رییس جمهور ما در نیویورک حضور داشت حاکی از این مطلب بود؛ ملاقات ها و سخنرانی های مسؤولان آمریکا دال بر این بود که آنها آغاز گر یک گفت و گو هستند حتی آمریکایی ها تقاضای ملاقات کردند که پذیرفته نشد.

آیت الله ایمانی افزود: از سخنانی که رییس جمهور آمریکا در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت هر بیننده و شنوده ای برداشت می کرد که آنها در حال تغییر موضع هستند و می خواهند با واقع گرایی در مسیر درک طرف مقابل گام بردارند.

وی عملکرد هیأت ایرانی و برخورد رییس جمهور، سخنرانی و موضع گیری هایی که با افراد مختلف داشت را مبتنی بر اصول نظام دانست و گفت: اصولی که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده عزت، حکمت و مصلحت است؛ در هیچ کجا از این اصول عدول نشد و ایشان با قاطعیت از حقوق ملت ایران دفاع کردند./928/ت302/ج

ارسال نظرات