۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۸۶۲۴۷
امام جمعه دامغان:

سیاست خارجی کشور از مکر و حیله دشمن غافل نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: امروز آفت سیاست خارجی کشور ما ضعیف شمردن و غفلت از مکر و حیله دشمن است. مسؤولان بکوشند با دنباله روی هوشمندانه رهنمودهای رهبری و اصول غیر قابل تغییر انقلاب اسلامی دیپلماسی مد نظر دولت را پیش ببرند.
حجت الاسلام ترابي امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه شهرستان دامغان در خطبه های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با پرداختن به موضوع سفر رییس جمهور و مسؤولان سیاست خارجی کشور به نیویورک و ارتباط و تبادل نظرات انجام شده بین مقامات ایران و آمریکا اظهار داشت: بیان مسأله نرمش قهرمانانه از سوی رهبری انقلاب با تأکید بر حفظ اصول انقلاب اسلامی هم مطلعی برای استفاده صحیح دولت جدید بود و هم فرصتی برای آمریکایی ها که پس از 33سال برای رفع مشکلات پیش قدم شوند.

خطیب نماز جمعه دامغان تأکید کرذ: سیاست جمهوری اسلامی ایران دارای اصول حیاتی است که هیچ گاه تغییر نخواهد کرد، اما تغییرات رفتاری ممکن است با شرایط جدید و مقتضیات زمانی حاصل شود حال آن که دولت و مسؤولان سیاست خارجی باید حفظ وحدت در کشور و پیروی کامل از راه و کلام رهبری را مد نظر قرار دهند و هرگز قدمی جلوتر از ایشان برندارند.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به تلاشهای دشمنان برای دو قطبی کردن جامعه، هوشیاری در برابر توطئه های آنان را لازمه موفقیت کشور دانست و افزود: آمریکا در منطقه و تحولات اخیر جهانی دچار گرداب های بسیاری شده است که نمونه بارز آن کشورهای همسایه ما و شکست در برابر سیاست ایران و روسیه و حامیان دولت و مردم سوریه در مقابل تمایل به جنگ افروزی آنها بود، کاملا روشن است که آمریکا دست از حمایت از رژیم جعلی اسرائیل و جنایاتش بر نخواهد داشت.

وی در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، امنیت و آرامش را از بزرگ ترین نعمات الهی برشمرد و تصریح کرد: همان گونه که امام راحل فرمودند نیروهای نظامی و انتظامی اساس امنیت کشور هستند و این نعمت بزرگ جز با خدمات شبانه روزی آنها حاصل نخواهد شد و آنچه لازمه جاری شدن آرامش در جامعه است ترس متخلفان با هر نامی از قدرت این نیروها و احترام به مردم در این لباس مقدس است.

امام جمعه دامغان با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) پیوند این دو معصوم را بهترین الگوی ازدواج در همه جوانب در اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام برای امر مقدس ازدواج شغل و پول و مسکن و مادیات مطرح نیست.

 وی گفت: آنچه در ازدواج ملاک است تقوا، توکل به خداوند و عدم اتکا به دنیا و پیاده کردن احکام اسلام است، پس بدانید بهترین راه کاهش ناهنجاری ها در جامعه تسهیل امر ازدواج بموقع جوانان است./977/پ202/س


 

ارسال نظرات