۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۸۶۲۵۴
حجت الاسلام و المسلمین عاملی:

ملت ایران هرگز حاضر به مذاکره یک جانبه با آمریکا نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با اشاره به اشتباه محاسباتی و توهم گروه تندرو درآمریکا در خصوص مذاکره یک جانبه با ایران گفت: ملت ایران اسلامی، هرگز حاضر به مذاکره یک جانبه با آمریکا برای حل تحریم های ناجوانمردانه نیست.
امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل، با اشاره به تعبیر نرمش قهرمانانه رهبر انقلاب در سفر رییس جمهور به سازمان ملل، گفت: تعبیر نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری بخشی از حماسه سیاسی است.
 

وی به عدم تصمیم گیری سران آمریکا و وجود دو طیف جنگ طلب و صلح طلب در این کشور تأکید کرد و افزود: گفتمان تندور و جنگ طلب آمریکا با فکر اینکه ایران از سر استیصال و ناچاری در دیپلماسی خود تغییر ایجاد کرده، دچار اشتباه محاسباتی و توهم شده است.
 

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی خاطرنشان کرد: تماس مکرر کاخ سفید با هیأت ایرانی و درخواست ملاقات و حتی عجله رییس جمهور آمریکا در رسانه ای کردن تماس تلفنی، نشان دهنده تلاش و نیاز این کشور برای ارتباط با ایران بود.
 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به نقش اساسی و تعیین کننده ایران در خاورمیانه اشاره کرد و افزود: آمریکا به خوبی می داند که ایران قدرت اول منطقه است و هرگز زیربار زور، فشار و تحریم نخواهد رفت.
 

امام جمعه اردبیل به تحریم های غیرقانونی و ناجوانمردانه غرب و آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: تحریم های ایران به خاطر انرژی هسته ای نبوده، بلکه این تحریم ها قبل از موضوع هسته ای نیز بوده و آمریکا و غرب این مساله را بهانه ای برای ایجاد فشار بر ایران قرار داده اند.
 

وی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی، هرگز حاضر به مذاکره یک جانبه با آمریکا برای حل تحریم های ناجوانمردانه نیست، چرا که این مساله مطلوب ملت ما نبوده و نخواهد بود.
 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: مجموعه غیور نیروی انتظامی در ایجاد فضای سالم تربیتی، برقراری عدالت اسلامی و برقراری امنیت و حفظ حدود مرزی کشور اسلامی ایران، نقش ویژه ای داشته است.
 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در خطبه اول نماز جمعه این هفته، به ماه پربرکت ذی الحجه اشاره کرد و اظهار داشت: مسلمانان باید قدر این ماه با عظمت و پرفضیلت را دانسته و با انجام اعمال مخصوص، از برکات این ماه بهره مند شوند.‌/937/پ201/س
 

ارسال نظرات