۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۸۶۳۰۹
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

تحصیل علوم حوزوی بدون نگرش جهادی بی‌ثمر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری با اشاره به اهمیت خلوص نیت در تحصیل علوم دینی گفت: بدون نگرش جهادی در عرصه تحصیل علوم حوزوی نمی توان به مدارج عالی رسید.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع طلاب و استادان مدارس علمیه استان با بیان این‌که خلوص نیت و اخلاص در عمل لازمه موفقیت در هر امری است، اظهار داشت: اگر به دنبال جلب رضایت الهی و حضرت ولی‌عصر(عج) هستید با در تحصیل علوم دینی جهاد کنید.


وی با بیان این‌که بدون نگرش جهادی در تحصیل علوم حوزوی نمی توان به مدارج عالی رسید، خاطرنشان کرد: برای غوطه‌ور شدن در دریای فقه و فقاهت نیازمند ارتقای ظرف وجودی برای درک مفاهیم عالی دینی است، در غیر این صورت به کمترین‌ها راضی بوده و به حداقل‌ها کفایت خواهید کرد.


حجت الاسلام انتظاری با انتقاد از این‌که برخی عالم نشده احساس تکلیف و مسؤولیت می کنند و به دنبال شغلی برای ساماندهی امور هستند، تصریح کرد: اولویت برای طلبه درس و بحث است، پرداختن به مسائل حاشیه‌ای طلبه را از موفقیت باز خواهد داشت، جهاد علمی رسالت امروز حوزویان برای مقابله با دشمنان نظام است.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی مدرک گرایی و قبول مسؤولیت در ادارات دولتی را دو آفت بزرگ حوزه و جامعه طلبگی دانست و گفت: مهم‌ترین مسؤولیت طلبه تحصیل و سپس تبلیغ دین است، افزون بر این‌که این رسالت خطیر شغل محسوب نمی شود، بلکه رسالتی الهی است که بعد از پیامبران بر عهده روحانیت نهاده شده است.


امام جمعه جلفا از همه طلاب خواست تا نیروی خود را در میدان عمل و ورود به عرصه تحصیل، تهذیب و تبلیغ صرف کرده و از گرایش به کارهای بی فایده پرهیز کنند، گفت: تازمانی که به معنای حقیقی و اخص کلمه ملا نشده‌اید، از ورود به امور و بحث‌های تخصصی و خارج از معلومات پرهیز کنید، چراکه یک اشتباه ممکن است فردی را از دین زده کند.


حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اوضاع سیاسی حاکم بر منطقه اظهار داشت: سفر اخیر رییس جمهور و هیأت همراه به آمریکا و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل که با سخنرانی جامع حجت الاسلام روحانی همراه بود، پیام‌های مختلفی به جهانیان داشت.


وی با اشاره به درخواست مکرر مقامات آمریکایی برای ملاقات و مذاکره با رییس جمهور ایران اسلامی گفت: نکته قابل توجه و مثبت این دیپلماسی اذعان آمریکا بر حقوق ملت ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای بود اما نباید این مهم را نیز از یاد برد که بیداری‌ اسلامی کشورهای مسلمان منطقه‌ای چشم به سیاست ایران دوخته اند.


امام جمعه جلفا با اشاره به این‌که مردم ایران نسبت به سیاست‌های گذشته و امروز آمریکا بدبین هستند، بر ضرورت آگاهی از افکار پلید پشت پرده کاخ سفید تأکید کرد و اظهار داشت: صداقت در سیاست های آمریکا جایی ندارد، اگر رهبری نرمش قهرمانانه را راهبرد اساسی رفتار دیپلماتیک ایران در برابر استکبار دانستند، باید فهمید که این تاکتیک به معنای عقب نشینی از آرمان‌ها نیست./935/پ202/س

ارسال نظرات