۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۸۶۳۵۸

مراسم سوگواری شهادت جوادالائمه در بجنورد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری شهادت حضرت جواد(ع)، نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در محل امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد برگزار شد.
عزاداري شهادت امام  جواد(ع) در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، شنبه شب مصادف با سی ام ذی القعده و در شب شهادت نهمین امام شیعیان، حضرت امام محمدتقی(ع)، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، مراسم سوگواری و مداحی شهادت این امام همام با حضور شمار کثیری از مردم دوست دار اهل بیت عصمت و طهارت بجنورد در محل امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) این شهر برگزار شد.

 

در این مراسم رجب قدوسی از مداحان خراسان شمالی در سوگ شهادت حضرت جوادالائمه(ع) به مداحی پرداخت و حجت الاسلام خلیل ولی پور، مدیر فرهنگی بقعه متبرکه امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) نیز در زمینه آموزه های دینی امام جواد(ع) سخنرانی کرد.

 

وی با قرائت حدیث «الْمُؤمِنُ یَحْتاجُ إلی ثَلاثِ خِصال: تَوْفیق مِنَ اللهِ عَزَّوَجَلَّ، وَ واعِظ مِنْ نَفْسِهِ، وَ قَبُول مِمَّنْ یَنْصَحُهُ» از امام جواد(ع) اظهار داشت: این امام همام در این حدیث می فرمایند: مؤمن در هر حال نیازمند به سه خصلت است: توفیق از طرف خداوند متعال، واعظی از درون خود و قبول و پذیرش نصیحت کسی که او را نصیحت نماید.

 

به گفته حجت الاسلام ولی پور توفیق از طرف خداوند متعال در واقع امکان انجام کارهای خیر است؛ چرا که اگر خداوند به انسان توفیق انجام کارهای نیک دهد، به یقین در دنیا و آخرت عاقبت به خیر خواهیم شد.

 

وی اضافه کرد: همچنین انسان به واعظی از درون خود نیز نیاز دارد تا در صورتی که مرتکب گناهی شد، از سوی واعظ درونی مورد موعظه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ولی پور عنوان کرد: نصیحت دیگران نیز سبب می شود تا انسان با استفاده از تجارب و دانسته های دیگران، از مسیر اشتباه خویش بازگردد و یا انجام عملی درست را آغاز کند.

 

در ادامه مراسم سوگواری شهادت امام محمدتقی(ع) در امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، حاضران با مداحی و نوحه خوانی رجب قدوسی، به سینه زنی پرداختند.

 

گفتنی است، امام محمدتقی(ع)، نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است که سال 195 هجری قمری در مدینه ولادت یافت.

 

این امام همام 25 سال عمر بابرکت داشت و در مدت دوران امامت خود، تلاش فراوانی برای نشر و تعلیم حقایق اسلام کرد.

 

امام جواد(ع) در سی ام ذی القعده سال 220 هجری قمری به دستور معتصم، خلیفه ستمگر عباسی و به دست همسر خود، ‌ام الفضل مسموم شده و به شهادت رسید./9314/پ202/ب

ارسال نظرات