۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۱۸۶۳۷۹
حجت‌الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

نگاه دینی به سیاست تنها راه برون رفت از وابستگی به شرق و غرب

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که در تمام قسمت‌های جامعه به ویژه در سیاست، ادارات و محیط‌های آموزشی، نیاز مبرمی به نگاه دینی داریم،گفت: اگر باور دینی در سیاست ما وجود نداشته باشد، به نگاه شرق و غرب بیش از نگاه خدا نیاز پیدا می‌کنیم.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا شب گذشته در نخستین جلسه از دوره آموزشی سوژه یابی سخن محرم و صفر که در مرکز تخصصی تبلیغ قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) گفت: هر کس به سخن گوینده‌ای گوش فرا دهد، صاحب آن سخن را پرستش می‌کند.

وی با بیان این‌که هر کس به کلام خدا و اولیای خدا گوش دهد، خدا را پرستش می‌کند،‌ افزود: استفاده از بیانات دیگران برای فهماندن کلام خدا و اولیای او نیز نوعی نقل کلام خدا است.

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که هر کس به گوینده کلام شیطانی گوش دهد،‌ ابلیس را پرستش می‌کند، اظهار داشت: اگر روحانیان و مبلغان بر منابر سخن ابلیس را نقل کنند،‌ مردم را وادار به شیطان پرستی کرده و نسبت به آنان مدیون می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: سبک زندگی دینی سه رکن و اساس دارد که شبکه نورانی تبلیغ و سفیران حوزه علمیه بالاترین تأثیر را در این ارکان دارند اما این ارکان تنها وابسته به روحانیان نبوده و رسانه‌ها و خانواده‌ها نیز در آن تأثیر بسزایی دارند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این‌که دغدغه سازی دینی نخستین رکن ترویج سبک زندگی دینی و نبوی است، تصریح کرد: امروزه دغدغه دینی ما فصلی و مقطعی است و از همین رو تنها تا زمانی که در حرم اهل‌بیت(ع) و یا در حال احرام باشیم، دغدغه دینی داشته و به انجام واجبات و ترک محرمات همت می‌گماریم.

وی اضافه کرد: در حکومت اسلامی همه افراد،‌ گروه‌ها و ادارات باید دغدغه دینی داشته باشند و اگر یک قشر و گروه هم دغدغه دینی نداشته باشد، پازل دینی در جامعه به هم می‌ریزد.

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: ما باید با تلاش خود،‌ دغدغه دینی را همگانی کرده و آن را در تمام احوال، فصول و مکان‌ها گسترش دهیم.

وی دومین رکن ترویج سبک زندگی اسلامی و علوی را فضاسازی دینی عنوان کرد و گفت: برای دینی شدن سبک زندگی جامعه لازم است که تمامی فضاهای آموزشی، خانوادگی، فرهنگی، تفریحی، اداری، رسانه‌ای، اقتصادی و حتی مذهبی به سمت ایده‌آل رفته و به معنای حقیقی دینی شود.

حجت الاسلام ماندگاری ابراز داشت: برای دینی کردن فضاهای گوناگون جامعه باید با رعایت شروط مذکور در روایات و رساله‌های عملیه، به امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و لازمه آن، صیانت و هدایت جمعی و همگانی شدن رعایت این فریضه است.

وی با اشاره به سومین رکن سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه سازی و باور سازی دینی یکی از اصلی‌ترین ارکان سبک زندگی اسلامی و دینی است چراکه زندگی ما دین مدار بوده و باورهای ما نیز ستون آن است.

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که خداباوری، ولایت باوری و قیامت باوری، اصلی‌ترین باورهای دینی ما هستند، تصریح کرد: اگر این باورها نباشد،‌ نماز خواندن‌ها و تقوا پیشه کردن‌های ما نوعی بی عقلی و خراب کردن دنیا به حساب می‌آید.

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت: امروزه تنها در عبادات نگاه دینی داریم، این در حالی است که باید در تمامی معاملات و تعاملات نگاه و باور دینی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که در تمام قسمت‌های جامعه به ویژه در سیاست، ادارات و محیط‌های آموزشی، نیاز مبرمی به نگاه دینی داریم، بیان داشت: اگر باور دینی در سیاست ما وجود نداشته باشد، به نگاه شرق و غرب بیش از نگاه خدا نیاز پیدا می‌کنیم./997/پ202/ن

ارسال نظرات