۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۸۶۳۸۵

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امورخیریه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه در بازدید از آستان امامزاده محمد کرمان در جمع نمازگزاران، اهمیت دادن به امامزادگان را نشان ارادت ملت ایران به ائمه اطهار(ع) دانست.
اداره کل اوقاف و امورخيريه مازندران

اهمیت دادن به امامزادگان نشان ارادت ملت ایران به ائمه اطهار (ع) است

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امورخیریه ضمن بازدید از روند اجرای عملیات عمرانی آستان امامزاده محمد کرمان در جمع نمازگزاران، اقدامات صورت گرفته در بخشهای عمرانی را در حد مطلوب بیان و اظهار کرد: امامزادگان هیچ نیازی به ما ندارند بلکه ما به آن‌ها نیاز داریم و باید به وسعت و گسترش آستان این بزرگواران کمک کنیم.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نشان ارادت ملت ایران به ائمه اطهار(ع) را اهمیت دادن به امامزادگان دانست و افزود: امامزادگان مأوا و پناه ملت ایران و وسیله ارتباط مخلوق با خالق خود هستند و اگر این بزرگواران وساطت و شفاعت کنند، خداوند به آبروی آنان گناهان ما را می بخشد.

وی با بیان این‌که باید جایگاه وارثان ائمه اطهار(ع) دارای عظمت بی همتایی باشد، تصریح کرد: اگر دسترسی به قبور ائمه معصوم(ع) را نداریم، نسبت به فرزندان آنان ارادت نزدیک داریم لذا هر چه به این بزرگواران نزدیکتر شویم، خداوند به زندگی ما خیر، برکت و معنویت می‌دهد و هرچه از آنان دور شویم، دچار خسران، ضرر و زیان خواهیم شد.

حجت الاسلام محمدی وجود امامزادگان عظیم الشأن در استان کرمان را یک نعمت الهی به مردم این دیار دانست و گفت: مردم مومن و خداجوی کرمان باید از این فرصت استفاده نمایند و با توسل به این امامزادگان، خیر و برکت را برای شهر و دیار خود افزون نمایند.

وظیفه رسانه‌ها، تبیین فرهنگ وقف در سطح جامعه است

رضا مقدسی مدیر عامل خبرگزاری مهر در دیدار مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف با بیان این‌که کارهای فرهنگی و رسانه‌ای ارزشمند و مؤثری، طی سال‌های اخیر در سازمان اوقاف صورت پذیرفته که در سطوح مختلف قابل تقدیر است، اظهار کرد: اوقاف، سازمانی کهن است که با زحمات و تلاش فراوان مجموعه‌های ذیربط اخیرا توانسته، سامانه جامع اطلاعات را به منظور گردآوری مجموعه اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه و اعمال مدیریت نوین تشکیل دهد.

وی اوقاف را گنجینه‌ای فرهنگی و تاریخی توصیف و تصریح کرد: ابعاد مختلف تاریخی و فرهنگی در وقفنامه‌ها نهفته است و به لحاظ رسانه‌ای، یکی از برترین سوژه‌ها برای تبلیغ و ترویج وقف است.

مقدسی ادامه داد: با بهره‌گیری از هر ابزار رسانه‌ای از قبیل فیلم، مستند، خبر و ... می‌توان وقف را معرفی کرد که بسیار نیز موثر است زیرا آگاهی دادن به مردم نسبت به نیات واقفان، موجب گسترش فرهنگ وقف و ایجاد وقف‌های جدید می‌شود.

مدیر عامل خبرگزاری مهر تبیین فرهنگ وقف در سطح جامعه را وظیفه رسانه‌ها برشمرد و گفت: وقف به عنوان یک سنت حسنه دارای صبقه تاریخی و فرهنگی است که سرمایه‌ای عظیم در جامعه محسوب می‌شود و رویکرد رسانه‌ای در ترویج آن تاثیرگذار است.

وی در پایان از آمادگی این خبرگزاری برای ترویج و توسعه سنت حسنه وقف در میان آحاد مردم خبرداد.

شیعیان در سایه تابش نور امامزادگان زندگی توام با معنویت دارند

حجت الاسلام مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدد امامزاده‌ها در ایران اسلامی بیانگر عمق اعتقادات دینی و امنیت حاکم در گذشته برای حضور ائمه و نوادگان آن‌ها بوده که این افتخار موجب برکت در کشور شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امامزاده‌ها چون نوری هستند که در سایه تابش آنها شیعیان زندگی توام با معنویت دارند و ارتباط قوی که ایرانی‌ها با آن‌ها برقرار می‌کنند بسیار ارزشمند و مایه مباهات است.

 حجت الاسلام حسینی یادآورشد: امامزاده‌ها منبع عظیم فکری هستند که با تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید نسبت به ترویج اندیشه‌های دینی اقدام شود.

وی افزود: مرمت و نوسازی اماکن مذهبی بسیار خوب است اما بهتر از آن ترویج اندیشه‌ها و افکار ائمه معصومین(ع) و فرزندان آن‌هاست که باید به نسل جوان منتقل شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره ناشناخته ماندن قزوین در زمینه مذهبی و گردشگری اظهارداشت: در سفر کمیسیون فرهنگی مجلس به قزوین، اکثر نمایندگان با قابلیت و ظرفیت‌های گردشگری و مذهبی استان نا آشنا بودند که نشان می‌دهد در معرفی قزوین موفق نبوده‌ایم.

این نماینده مجلس بیان کرد: با توجه به ضرورت هزینه کرد 20 درصد نذور و اعتبارات در امور فرهنگی به نظر می‌رسد، نیازمند برنامه‌ریزی مناسب برای ترویج امور فرهنگی در بقاع متبرکه هستیم.

 حجت الاسلام حسینی گفت: قزوین با استعدادهای خوبی که در بخش بقاع متبرکه دارد می‌تواند به عنوان قطب گردشگری مذهبی در کشور شناخته شود که این کار مستلزم کار بیشتر و برنامه‌ریزی مناسب است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین تصریح کرد: امیدواریم با همکاری کمیسیون فرهنگی بتوانیم اعتباری ملی برای اجرای این طرح عظیم اختصاص دهیم تا توسعه این امامزاده شاخص با سرعت بیشتری اجرایی شود.

همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها برای حفظ و گسترش فرهنگ وقف بکوشند  

 حسن ربیعی، مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف در دیدار با مدیر عامل خبرگزاری مهر با قدردانی از نقش مثبت این خبرگزاری در تبیین و ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف تصریح کرد: تقویت و توسعه فرآیند اطلاع رسانی در سال‌های اخیر و اهتمام رسانه‌ها به موضوع وقف موجب گسترش این فرهنگ و سنت حسنه، در میان مردم و رشد آمار وقف‌های جدید شده است.

 

 ربیعی اطلاع رسانی را در اجرای دقیق و امینانه نیات واقفان خیراندیش موثر دانست و افزود: در صورتی که جریان و فرآیند اطلاع رسانی به طور موثر، دامنه‌دار و مستمر تداوم یابد شاهد خواهیم بود که مردم عزیزمان ضمن ادای حقوق وقف و موقوفات نسبت به گسترش وقف‌های جدید اهتمام جدی نشان خواهند داد.

سخنگوی سازمان اوقاف افزود: هشت برابر شدن شمار وقف‌های جدید در سال 91 خود حاکی از این امر و ایفای نقش تأثیر گذار جریان تبلیغات و اطلاع رسانی عمومی است.

ربیعی با اعلام آمادگی روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه برای همکاری رسانه‌ای با خبرگزاری مهر خواستار پرداختن هر چه بیشتر آن رسانه به مباحث تحلیلی و گزارشی، پیرامون وقف، بقاع متبرکه و معرفی دستاوردها و کارکردهای این سنت حسنه به جامعه و مردم شد./966/پ203/ن

ارسال نظرات