۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۸۶۴۰۵
نماینده خبرگان رهبری:

انحراف از قرآن مایه فساد و تباهی جوامع انسانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این‌که قرآن شفای امراض روحی و روانی است، گفت: بیماری های روحی کل جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،  آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش در منطقه شمال غرب، اظهار داشت: بازگشت به آموزه‌های قرآنی رمز سعادت بشری در عرصه‌های فردی و اجتماعی است.


وی با بیان این‌که غفلت از آموزه‌ها و ارزش‌های قرآنی آثار زیان‌باری به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم احکام الهی که در قرآن آمده به صورت صحیح به دور از افراط و تفریط در جامعه پیاده‌ کنیمریال به یقین جامعه‌ای سعادتمند خواهیم داشت که معضلات و مشکلات اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی را شاهد نخواهیم بود.


امام جمعه تبریز قرآن نسخه کامل و شفابخش برای رفع امراض روحی انسان همچون نفاق، حسد و کینه عنوان کرد و گفت: ممکن است امراض جسمی تنها به یک نفر آسیب برساند؛ اما بیماری های روحی کل جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد، از این رو باید به قرآن باز گردیم و خود را با اصول قرآنی محاسبه کنیم.


آیت الله شبستری انحراف از قرآن را مایه فساد و تباهی جوامع انسانی دانست و افزود: اگر امروز شاهد مشکلات روحی و روانی در جوامع غربی هستیم، به سبب آن است که یاد خدا و نبود کتابی تاثیرگذار همچون قرآن در این جوامع به فراموشی سپرده شده است، چنین جامعه‌ای دیر یا زود به فروپاشی و اضمحلال کشانده می شود.


وی با قرائت برخی از آیات کلام الله مجید خاطرنشان کرد: قرآن انسان را به محکم ترین راه ها هدایت می کند، افزون بر این‌که قرآن عامل رحمت انسان ها است، جمهوری اسلامی ایران مظهر چنین رحمتی در جهان امروز است، البته برخلاف تبلیغات جوامع غربی اسلام و قرآن دین بخشش و رحمت است.


بنابر این گزارش، در بخش قرائت تحقیق و در قسمت کارکنان رسمی به ترتیب بهمن اسمعیل نژاد از تیپ 264 سلماس، رضا حسن پور از پشتیبانی منطقه چهار مراغه و صابر زارع از تیپ 321 مرند و در بخش قرائت ترتیل نیز میرحسن تاج الدینی از تیپ 264 سلماس، رضا رضوی از تیپ 121 تکاور تبریز و حسین بخشی از پشتیبانی منطقه چهار مراغه رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.


همچنین در بخش حفظ پنج و 10 جزء به ترتیب بهزاد والامنش از گروه 11 مراغه، سعید مشیری از تیپ 36 میانه و مجتبی عابدینی از تیپ 121 تکاور تبریز و همچنین عباس حافظی از هوانیروز تبریز، مرتضی عزیزی از تیپ 364 مهاباد و حسین آرتانی از تیپ 41 قوشچی حائز رتبه های اول تا سوم شدند.


جعفر پاشاوند از گروه 11 مراغه، مهدی عظیمی از تیپ 321 مرند، سلطانعلی باقری از پشتیبانی منطقه چهار مراغه و شهریار نصرتی از پشتیبانی منطقه چهار مراغه، عبدالله آرین از تیپ 25 پسوه و غلامرضا بهرامی از تیپ 216 زنجان رتبه های ممتاز مفاهیم سطح یک و دو را به دست آوردند.


همچنین در بخش کارکنان وظیفه و در بخش قرائت تحقیق و ترتیل به ترتیب علی اصغر منصوری از پشتیبانی منطقه چهار مراغه، علیرضا اشتری از تیپ 40 سراب، جلال میرزائی از مرکز آموزش 03 عجب شیر و همچنین علیرضا خارستانی از تیپ 264 سلماس و فرشید قیامی حور از بیمارستان زنجان رتبه های ممتاز را کسب کردند. رسول تقی زاده از تیپ 12 تکاور تبریز و نیهاد کریم پور از تیپ 364 مهاباد در بخش حفظ کل قرآن و سه جزء نفرات برتر شدند.


گفتنی است، در بخش اذان نیز محمدرضا شریف زاده از قرارگاه شمالغرب، اسماعیل علیزاده از تیپ 41 قوشچی و غلامرضا بهرامی از تیپ 216 زنجان در قسمت کارکنان رسمی و سجاد خانواده از تیپ 41 سراب، توحید خانی از تیپ 221 مراغه و مسعود آوری از قرارگاه شمالغرب حائز رتبه های اول تا سوم شدند./935/پ202/س

ارسال نظرات