۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۸۶۴۴۱

ساخت مستند شهید قویدل از سوی کنگره شهدای روحانی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی از تولید مستند شهید قویدل از شهدای روحانی تبریز خبر داد.
حجت الاسلام عبدالرحيم سرايي، مسؤول سازمان بسيج طلاب و روحانيان آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی استان که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، به تشریح مقدمات پیش‌بینی شده برای برگزاری این کنگره در آبان ماه سال‌جاری پرداخت.


وی با بیان این‌که در کنار چاپ و انتشار کتاب نفیس میهمانان ملکوت، آلبوم تصویری نسل عاشورا ویژه شهدای طلبه و روحانی منتشر خواهد شد، اظهار داشت: این کنگره که 11 آبان در تبریز برگزار می شود، با حضور و سخنرانی آیت الله شبستری و حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه همراه خواهد بود.


حجت الاسلام سرایی با بیان این‌که شهید قویدل، از شهدای طلبه و روحانی استان آذربایجان‌شرقی امسال به عنوان شهید شاخص قشر روحانی در کشور معرفی شده است، گفت: آن شهید وارسته 22 بار سابقه اعرام به جبهه داشت که در نهایت به فیض عظیم شهادت نائل شد، هم اکنون مستندی در تهران با نام شهید قویدل در حال تولید است.


مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که حدود 5 هزار شهید طلبه و روحانی در کشور شناسایی شده است، گفت: از این تعداد 141 شهید مربوط به استان آذربایجان‌شرقی است، البته تعدادی از شهدای طلبه و روحانی استان های زنجان، اردبیل و آذربایجان‌ غربی اعزامی از لشکر 31 عاشورای تبریز بودند.


وی نصب تصاویر شهدای در میادین اصلی شهر، اطلاع‌رسانی در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه ملی، برگزاری مسابقات فرهنگی و وبلاگ‌نویسی، برگزری مجلس یادبودی در شهر مقدس قم، دعوت از علما و مراجع تقلید و تهیه تندیس ویژه شهدای طلبه و روحانی استان آذربایجان شرقی را مورد تأکید قرار داد.


حجت الاسلام سرایی همچنین خواستار راه‌اندازی خانه و یا موزه شهدای روحانی در تبریز شد و گفت: همزمان با برگزاری کنگره مسابقات فرهنگی، شب‌ها شعر و خاطره‌گویی دفاع مقدس در مدارس علمیه خواهران و برادران سراسر استان اجرا خواهد شد، هم اکنون 464 روحانی آزاده و ایثارگر در استان داریم.


گفتنی است، در پایان این نشست مقرر شد اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی استان آذربایجان شرقی ظرف مدت یک هفته پیشنهادات خود در خصوص برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره را به دبیرخانه آن واقع در باغشمال، سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورا ارسال کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات