۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۸۶۴۵۰
امام جمعه نکا:

ترویج فرهنگ دینی نیازمند سبک‌های صحیح تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام لائینی با بیان این که فرهنگ دینی و اسلامی بایددر قالب هنر به مردم شناسانده شود، گفت: تبلیغ صحیح مبانی دینی سد محکمی در برابر هرگونه انحراف و توطئه دشمنان است.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا اظهار داشت: مسائل مربوط به هنر و فرهنگ تا حدودی سازمان یافته است اما باید تلاش بیشتری در این رابطه انجام شود چرا که دشمنان نیز علیه فرهنگ و دین و ارزش های ما بسیج دشه اند.

 

وی با بیان این که ما امروز باید با روش های جدید، فرهنگ ارزشی خود را به دنیا بشناسانیم و این مسأله می تواند در زمینه هنر راهگشای ما باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی موارد موازنه درستی بین تهدیدها و مقابله و پیشگیری وجود ندارد و باید در این زمینه در حوزه فرهنگ و هنر بیش از پیش کار شود.

 

امام جمعه نکا با اشاره به این که دنیای ما دنیای فرهنگ است و انقلاب ما نیز انقلاب فرهنگی است؛ از این رو باید در جهت تقویت فرهنگ تلاش شود، گفت: امروز دنیا در حال پیشرفت به سوی مسائل فرهنگی است و ما باید در جهت رشد و تعالی فرهنگ دینی و ارزشی تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام لائینی به تلاش شبانه روزی دشمن برای ترویج بی بندوباری و ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان با گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اینترنتی غیر اخلاقی در تلاش هستند جامعه دینی را تضعیف کنند.

 

امام جمعه نکا هویت زدایی نسل جوان را مهم ترین هدف دشمنان در هجمه های فرهنگی دانست و تصریح کرد: آنها تلاش می کنند تا افکار جوانان ایرانی از درون تهی کنند و با مفاهیم انحرافی و خطرناک غربی پر کنند.

 

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج صحیح مفاهیم تعال بخش اسلامی در بخش های مختلف جامعه هستیم، افزود: تبلیغ صحیح مبانی دینی سد محکمی در برابر هرگونه انحراف و توطئه دشمنان است.

 

وی افزود: باید فضاسازی مناسب فرهنگی در شهرستان انجام شود و از ظرفیت های مختلف برای این امر کمک گرفته شود تا برخی با هنجارشکنی ها، باعث بروز ناهنجاری در جامعه نشوند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: کار فرهنگی برای ما اولویت است و باید مسائل ارزشی، دینی و مذهبی نیز در فرهنگ و هنر جایگاه ویژه خود را داشته باشد.

 

وی بیان داشت: خوشبختانه طرح سالم سازی عباس آباد نکا با برنامه ریزی درستی در حال انجام است و ادامه کار نیازمند کار فرهنگی مناسب است.

 

امام جمعه نکا بیان داشت: مشکلات و چالش های فراوانی وجود دارد و خوشبختانه امکانات مناسب فرهنگی نیز در دسترس است که باید با کمک هم در جهت رفع مشکلات گام برداریم.

 

همچنین رییس سابق اداره ارشاد نکا در سخنانی گفت: خوشبختانه شهرستان نکا دارای هنرمندان فعال و پویایی است و باید در جهت پویایی بیشتر با استفاده زا توانمندی های این هنرمندان اقدام شود.

 

رسول هادی زاده افزود: با توجه به وجود مسؤولان فرهنگ دوست و هنرمندان  با نشاط در مسیر وظایفی که نظام برای آن تعیین کرده بود و  با استفاده از نیروی انسانی علاقه‌مند گام های خوبی برای هنر و فرهنگ در نکا برداشته شد که امیدواریم در استمرار آن تلاش شود.

 

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا گفت: تمام تلاش ما بر  این است که پویایی، تحرک‌، نشاط‌ و حرکت را در  جامنعه حاکم کنیم و در قالب هنر و فرهنگ اسلامی و دینی و یارانی از این پتانسل استفاده می کنیم.

 

محمد علی صفر پور  ادامه داد: امیدواریم ترویج هنر مبتنی بر معرفت دینی و آشنا کردن جوانان با حوزه هنری بیش از پیش فعال شود و بیش زا گذشته در خدمت اسلام و هنر اسلامی و ارزشی باشیم./950/پ203/س

ارسال نظرات