۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۸۶۵۳۰
عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

هیچ خیری از آمریکا ندیده‌ایم که به دنبال رابطه باشیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری‌بنابی با تأکید بر این‌که ایران هیچ خیری از آمریکا ندیده که به دنبال رابطه باشد، گفت: مذاکره با آمریکا به معنای رابطه نیست.
حجت‌الاسلام محمدرضا باقري بنابي، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام محمدرضا باقری بنابی، عضو فراکسیون روحانیت مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تحلیل و بررسی عملکرد دولت در سفر به آمریکا و نتایج دیپلماسی خارجی کشور در هفته‌های گذشته اظهار داشت: به یقین معنای و مفهوم نرمش قهرمانانه دست برداشتن از آرمان‌ها، اصول و مبانی انقلاب اسلامی نیست.


وی با بیان این‌که سخنرانی، دیدارها و مذاکرات رییس جمهور در سفر به نیویورک بر اساس حکمت، مصلحت و عزت مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: به عقیده بنده غیر از مکالمه تلفنی لحظات آخر سفر تمامی رفتارها، سخنان و مواضع رییس جمهور مورد تأیید ملت و رهبری بوده است.


حجت الاسلام باقری‌بنابی با اشاره به این‌که گزارش دیدارها و سخنان رییس جمهور در رسانه‌‌های غربی نشان از تمایل و اشتیاق آمریکا برای مذاکره با ایران است، گفت: همانطور که رهبری فرمودند؛ ملت ایران خاطره خوشی از آمریکایی‌ها ندارند و نسبت به دولت کاخ سفید بدبین هستند.


نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته رهبر انقلاب فرمودند که ما نسبت به دولت خوش‌بین هستیم، این به معنای حمایت از رییس جمهور است، ضمن این‌که ابراز بدبینی از آمریکا پیام هوشیاری به دیپلمات‌های کشور داشت که باید وزیر امور خارجه و هیأت مذاکره کننده در جلسه آینده ایران با گروه 5+1 مورد نظر داشته باشند.


وی با بیان این‌که دولتمردان آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای براندازی نظام ولایی دست از هیچ اقدام خرابکارانه‌ای دریغ نکردند، افزود: بدون شک مذاکره به معنای رابطه نیست و باید دقت شود تا با شناخت مواضع طرف مقابل، نرمش های لازم را داشته باشیم تا به اهداف مورد نظر برسیم.


حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به این‌که عبارت رهبری با مضمون « نرم‌تر از حریر و سخت‌تر از فولاد » برای دیپلماسی کشور بهترین شیوه عملکرد در مذاکرات آینده است، گفت: بیش از ایران، دولتمردان آمریکا با توجه به منافع خود، خواهان مذاکره با ایران هستند، باید از فرصت‌ها برای صدور انقلاب بهره مند شد.


نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این‌که درخواست مذاکره از سوی آمریکا با اعمال تحریم‌های ظالمانه همخوانی ندارد، اظهار داشت: بدون شک تحریم به ضرر منافع خود آمریکایی‌هاست، چراکه نبض اقتصاد و انرژی منطقه در دست ایران است./935/ت302/ج

ارسال نظرات