۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۸۶۵۳۵
آیت الله شبستری:

یادواره‌های شهدا تجلی اتحاد و ترویج دین باوری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که برگزاری یادواره‌های شهدا اقدامی ارزشمند در مقابله با فرهنگ مبتذل غرب است، گفت: یادواره‌های شهدا تجلی وحدت مردم هستند.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار ستاد اجرایی یادواره شهدای منطقه مفتح تبریز اظهار داشت: تجمیع یادواره‌های شهدای محلات در یادواره های منطقه‌ای می تواند در برگزاری پرشور و باشکوه این مجالس معنوی راهکاری ارزشمند تلقی شود.


وی با بیان این‌که برگزاری یادواره‌های شهدا اقدامی ارزشمند در مقابله با فرهنگ مبتذل غرب است، خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا به نوعی تجلی وحدت و یکدلی مردم در مقابله با دشمنان و بیان خاطرات رزمندگان جا بر کف علیه مستکبران شرق و غرب عالم است، نباید یاد و نام شهدا در جامعه فراموش شود.


امام جمعه تبریز با تأکید بر تغییر رویه و رویکرد موجود در یادواره های شهدا گفت: یادواره شهید نباید تبدیل به مجلس ترحیم و عزا شود، شهدا زنده‌اند و مایه سعادت جامعه بوده‌اند، بنابراین باید در یادواره‌های آرمان، هدف و ارزش های شهدا و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان جامعه تبیین شود.


نماینده خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این‌که نباید شهدا را افسانه‌ای و دست‎‌نیافتنی برای جوانان معرفی کنیم، افزود: جوان امروز از جوان دیروز که در جبهه‌ها حاضر شده بود، کمتر نیست بنابراین باید به نوعی سیره شهدا تبیین شود که جوانان بدانند همان حماسه‌آفرینان جبهه‌های نبرد فرزندان خانواده‌های ایرانی تربیت یافته در مکتب تشیع بودند.


آیت الله شبستری تصریح کرد: هدف امروز دشمن فراموشی دوران غرورآفرین هشت سال دفاع مقدس و تحریف تاریخ جنگ تحمیلی است، استکبار به دنبال بیگانگی فرهنگی نسل جوان جامعه با آن دوران است، چراکه اگر فرهنگ جهادی، ایثار و شهادت در جامعه حاکم باشد، دشمن راه نفوذی در کشور ندارد.


 وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری یادواره شهدای منطقه مفتح تبریز، خواستار مشارکت جوانان در برگزاری باشکوه این محفل معنوی شد و اظهار داشت: اگر به نبوغ، ابتکار و استعداد جوانان مسجدی بها داده شود، به یقین خروجی چنین یادواره‌های ماندگار خواهد بود.


امام جمعه تبریز بر توجه به وصیت‌نامه های شهدای انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: توصیه قریب به اتفاق شهدا ولایت‌مداری و حجاب بوده است، اگر این دو توصیه شهدا به صورت کامل عملی شود، بسیاری از معضلات جامعه برطرف خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات