۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۸۶۵۳۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

دشمنی چند دهه آمریکا با یک مذاکره حل نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: آمریکایی‌ها انتظار نداشته باشند که با یک مکالمه چند دقیقه‌ای ملت ایران همه دشمنی‌های کاخ سفید از تحریم و ترور گرفته تا تهدید و جنگ تحمیلی هشت ساله فراموش خواهند کرد.
حجت‌الاسلام علي انتظاري، امام جمعه جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع مسؤولان شهرستان جلفا با بیان این‌که دیپلماسی جدید دولت یازدهم تأکیدی دوباره بر حقوق ملت ایران با ادبیات دیگری است، اظهار داشت: دولتمردان آمریکا بدانند که ایران در مسیر مذاکره از اصول دینی خود دست بر نخواهد داشت.


وی با بیان این‌که شعار «مرگ بر آمریکا » ملت ایران به صورت خودجوش و برخواسته از عمق احساسات مردم رنج‌دیده کشور است، خاطرنشان کرد: مادامی که آمریکا دست از تحریم، تهدید و سیاست قلدر مأبانه خود بر ندارد، این شعار برای همیشه در ایران و سایر کشورهای منطقه و جهان باقیست.


امام جمعه جلفا ادامه داد: حال که آمریکا در جمع کشورهای عضو سازمان ملل به حق ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای اذعان و اعتراف کرده است، دیگر بهانه‌ای برای ادامه تحریم‌ها وجود ندارد، بدین منظور امروز بهترین فرصت برای نشان دادن حسن نیت به ملت ایران با رفع تحریم‌ها برای آمریکا پیش آمده است.


حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که دشمنی چند دهه آمریکا با یک مذاکره حل نمی شود، گفت: آمریکایی‌ها انتظار نداشته باشند که با یک مکالمه چند دقیقه‌ای ملت ایران همه دشمنی‌های کاخ سفید از تحریم و ترور گرفته تا تهدید و جنگ تحمیلی هشت ساله فراموش خواهند کرد، چراکه ملت همواره آمریکا را دشمن درجه یک خود دانسته و می‌داند.


وی خاطرنشان کرد: نباید این مهم را از یاد برد که بیداری‌های اسلامی و کشورهای مسلمان چشم امید به سیاست‌های ایران اسلامی دارند، هرگونه موضع‌گیری خطا می تواند در تضعیف روحیه انقلابیون اثرگذار باشد، بنابراین آرمان فلسطین، لبنان و مردم غزه و سوریه هیچگاه نباید پایمال شود.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که آمریکا همواره با طمع به داشته‌های با ارزش کشورها و ملت‌ها پای میز مذاکره نشسته و در بسیاری از موارد بدون رعایت حقوق ملت ها و قانون کشورها اقدام به جنگ افروزی و ادعای مالکیت کرده است، تاکید کرد: حقیقت آن است که انقلاب اسلامی ایران دندان طمع آمریکا را شکست.


حجت الاسلام انتظاری در پایان با اشاره به این‌که فلسفه دشمنی 35 ساله آمریکا با ایران بر سر انقلاب اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه بوده است، گفت: نظام اسلامی ایران با حمایت قاطع از حقوق ملت ایران گام خوبی در سیاست خارجی برداشت که امیدواریم همواره با رعایت تدبیر همراه باشد./935/پ202/س

ارسال نظرات