۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۸۶۵۶۷
رئیس جمهور افغانستان؛

امنیت مردم را فدای تفاهم با آمریکا نمی کنیم

خبرگزاری رسا ـ حامد کرزای: در مورد امضای موافقت نامه دو جانبه امنیتی با آمریکا، تا یک ماه دیگر لویه جرگه را فرا می‌خوانم.
حامد کرزاي در لويه جرگه افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: آقای کرزای در حاشیه نشست خبری خود در مورد امضای موافقت نامه دو جانبه امنیتی با آمریکا گفته است که برای بحث در مورد امضای این موافقتنامه، تا یک ماه دیگر لویه جرگه را فرا می‌خواند.
گفتنی است افغانستان تا شش ماه دیگر انتخابات تاریخ ساز ریاست جمهوری خود را برگزار می کند.
این شبکه در ادامه گفت: امضای موافقتنامه امنیتی با آمریکا از موضوعات مهم میان کابل و واشنگتن در یکی دو سال گذشته بوده که به دلیل شرطهای دولت افغانستان تا هنوز امضا نشده است. آقای کرزای گفته که این موافقتنامه باید مطابق به خواست افغان ها امضا و در آن به منافع کشورش احترام گذاشته شود.
قابل ذکر است قانون اساسی افغانستان لویه جرگه را "عالی ترین مظهر اراده مردم افغانستان" تعریف کرده که در آن تصمیمات مهم کشوری گرفته می شود.
بی بی سی فارسی در ادامه با بیان اینکه دولت افغانستان زیاده خواهی آمریکا را باعث توفق روند تفاهم می داند، به نقل از حامد کرزای افزود: امضای موافقتنامه همکاری های امنیتی باید تعریف مشخصی داشته باشد. در حالی که ما حاضر هستیم با آمریکا به تفاهم برسیم اما این کشور باید بداند که این تفاهم نمی تواند به قیمت از دست رفتن امنیت مردم باشد. نباید این طور باشد که نیروهای آمریکایی مانند سابق آزادی داشته باشند که هر روز که دلشان خواست، به هر خانه ای رفته و بگیرند و بزنند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات