۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۸۶۵۹۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

خانواده مبلغان مناطق محروم نیازمند حمایت جدی مسؤولان

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسأله تأمین زندگی یک مبلغ در روستاها و مناطق محروم یک موضوع جدی و حائز اهمیت است، تأکید کرد: نباید به این موضوع بی توجهی شود بلکه باید با برنامه ریزی مناسب از بروز این گونه مشکلات جدی برای مبلغان جلوگیری شود.
حجت الاسلام خوباني، معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از فعالیت تبلیغ 170 مبلغ دینی در روستاها و مناطق محروم استان خبر داد و گفت: این مبلغان همراه خانواده‌های خود در مناطق محروم و دور افتاده استان در سال به فعالیت‌های تبلیغی مشغول هستند.

 

وی فعالیت‌های تبلیغی در برخی مناطق محروم و دورافتاده مازندران را بسیار سخت و طاقت فرسا توصیف کرد و افزود: بسیاری از مبلغان اعزام همراه با خانواده‌های خود در شرایط نامناسب روستاها به امر خطیر تبلیغ دین مشغول هستند.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که حوزه علمیه بیشترین اعزام مبلغ به مناطق روستایی و محروم استان را بر عهده دارد، تصریح کرد: تعداد روحانیان مستقر سازمان تبلیغات در مناطق روستایی استان حدود 60 نفر است.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که توجه به مبلغان اعزامی در روستاهای دورافتاده و محروم باید بیشتر شود، تصریح کرد: متأسفانه مبلغان اعزامی در شرایط سخت آب و هوایی با امکانات بسیار محدود به تبلیغ دین و برنامه‌های فرهنگی می پردازند.

 

وی با بیان این که اعزام مبلغ و رسیدگی به آنها باید در یک چارچوب خاص و هدفمند صورت گیرد، بیان داشت: باید سطح امکانات رفاهی مبلغان اعزامی هر مجموعه ای یکسان شود تا شاهد رونق فعالیت‌های تبلیغی در همه مناطق باشیم.

 

حجت خوبانی با تأکید براین که فعالیت‌های تبلیغی باید ساماندهی شده و هدفمند دنبال شود، بیان داشت: نظام مند شدن فعالیت های تبلیغی، اثرگذاری تبلیغ دین را دو چندان خواهد کرد و شاهد ثمره این تلاش‌ها و برنامه در جامعه خواهیم بود.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسأله تأمین زندگی یک مبلغ در روستاها و مناطق محروم یک موضوع جدی و حائز اهمیت است، تأکید کرد: نباید به این موضوع بی‌توجهی شود بلکه باید با برنامه ریزی مناسب از بروز این گونه مشکلات جدی برای مبلغان جلوگیری شود.

 

وی با بیان این که یک مبلغ بدون هیچ گونه چشم داشت مادی همراه با همسر و فرزندان خود مشکلات و سختی های سفر و شرایط زندگی را به جان می خرد و به منظور تبلیغ دین در مناطق سخت آب و هوایی حاضر می شود، گفت: یک مبلغ با این شرایط نباید در تأمین حداقل‌های زندگی دچار مشکل باشد.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که بسیاری از مبلغان در فصل زمستان و سرمای زیر صفر درجه در روستاهایی که حتی از نعمت گاز هم بی بهره هستند با حداقل لوازم گرمایشی به تبلیغ دین مبین اسلام می پردازند، ادامه داد: باید برای تأمین حداقل های خانواده‌های مبلغان حاضر در مناطق محروم و صعب العبور تدابیری اندیشیده شود تا شاهد مشکلاتی اینگونه نباشیم.

 

وی مبلغان دینی را قشری کم توقع و بی ادعا دانست و با بیان این که مبلغان همواره با حداقل ها زندگی کرده اند و هیچ گونه چشم داشتی نیز به مسائل مادی نداشته و ندارند، تصریح کرد: در کنار همه این مسائل باید برای طلبه ای که همراه با خانواده اش در مناطق بد آب و هوا به تبلیغ مشغول است امکانات اولیه زندگی را تأمین کرد.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که مبلغان همواره در صف نخست مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان حضور داشته و دارند، بیان داشت: توجه به این قشر اثرگذار جامعه اسلامی باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد، چون مبلغ دین مدافع حقیقی حریم اسلام ناب در برابر هر گونه انحراف و توطئه است.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران تأکید کرد: همان طور که از یک مبلغ برنامه و فعالیت های اثرگذار می خواهیم باید حداقل های معیشتی را برای خانواده اش تأمین کنیم.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که متأسفانه در بخش رسیدگی به معیشت مبلغان ضعیف عمل می شود، تصریح کرد: باید در این خصوص برنامه ریزی مدون و هدفمندی صورت گیرد تا شاهد گسترش فعالیت های تبلیغی در مناطق روستایی و محروم باشیم.

 

وی بر ضرورت حمایت دولت از فعالیت های تبلیغی در حوزه دین تأکید کرد و افزود: اگر این بخش تقویت شود به حتم در مباحث تربیتی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ما شاهد رشد و اثرگذاری مناسبی خواهد بود.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که فعالیت های تبلیغی مبلغان در مناطق روستایی با نظارت کامل معاونان حوزه صورت می گیرد، گفت: همه مبلغان موظف هستند گزارش ماهانه ای از فعالیت های صورت گرفته در مناطق استقرار خود را به معاونت تبلیغ حوزه ارسال کنند.

 

حجت الاسلام خوبانی همچنین به برگزاری امتحانات مستمر دوره ای برای مبلغان اشاره کرد و گفت: علاوه مستقر در روستاها علاوه بر امتحانات مهارتی برای سطح علمی باید در امتحانات تفسیر، احکام و فرق نیز شرکت کنند./950/ت301/س

ارسال نظرات