۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۸۶۶۰۱

نخستین همایش حبیب دلها در قم و زاهدان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش حبیب دلها؛ یادواره اولین سالگرد شهادت سردار سرتیپ پاسدار حاج حبیب لک زایی با حضور علماء، اندیشمندان و شخصیت های کشوری و لشکری وباهمکاری دفترتبلیغات اسلامی در قم وسیستان وبلوچستان برگزار می‌شود.
شهيد حبيب لک زايي
 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی، شریف لک زایی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی بااعلام این خبر گفت: در این مراسم که با حضور علماء، اندیشمندان و شخصیت های کشوری و لشکری برگزار می شود، از کتاب "حبیب از زبان حبیب" نیز رونمایی خواهد گردید.
 
وی با اشاره به خیرمقدم گویی مدیرکل حوزه ریاست دفترتبلیغات اسلامی به حاضرین ومدعوین این مراسم گفت: پس از حجت الاسلام والمسلمین دکترثنایی، دکتر حبیب الله دهمرده استاندار لرستان «دکتر سید باقر حسینی» نماینده مجلس شورای اسلامی، «سردار جواد ملکی» رییس مرکز تعالی معنوی کوثر، «حجت الاسلام دکتر رهدار» رییس مرکز مطالعاتی فتوح و «دکتر دانش شهرکی» از اساتید دانشگاه به ترتیب در این مراسم به سخنرانی خواهند پرداخت.
 
دبیرهمایش حبیب دلها در قم افزود: همچنین در این مراسم که روز پنج‌شنبه 18 مهرماه 1392 ازساعت 9:45 در سالن همایش های پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی واقع در قم ـ ابتدای خیابان معلم برگزار می شود، کلیپی از سردارشهیدلک زایی پخش خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: نشست دوم «نخستین همایش حبیب دلها؛ یادواره اولین سالگرد شهادت سردار سرتیپ پاسدار حاج حبیب لک زایی» هفته آینده در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
 
سردار شهید حبیب لک‌زایی 18 شهریور سال 1342 در خانواده‌ای روحانی دیده به جهان گشود. پدرش روحانی و از مبارزان دوران ستم‌شاهی بود و این روح مبارزاتی از کودکی در وجود حبیب ریشه دواند و از او فرد شجاعی ساخت.
 
وی بعد از پیروزی انقلاب، علاوه بر ایفای نقش فعال و تأثیرگذار در محرومیت زدایی از منطقه زابل و شرکت در برنامه‌های فرهنگی و جهادی، به سپاه پیوست و خواب آرام را در چشمان ضدانقلاب به کابوس بدل کرد و اهالی سیستان و بلوچستان زیر سایه صلابت او آرامش می‌یافتند.
 
این سردار بی ادعا، در سال 67 در منطقه شلمچه به شدت مجروح شد، به طوری که 4 روز در بی هوشی به سر ‌برد او در اثر این مجروحیت‌ها جانباز 5/77 درصد ‌شد و ترکش‌هایی در ناحیه سر و گردن و چشم و قفسه سینه و دیگر جاهای بدنش، سال‌ها همنشین این سردار پرتلاش بوده‌اند.
 
وی در 25 مهر ماه 1391 مصادف با سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) و در سومین سالگرد شهادت سرداران «شهید نورعلی شوشتری» و «شهید رجب‏علی محمدزاده»، در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش به فیض شهادت نائل شد و در سایه سپیدارهای ملکوت آرمید./927/د102/ن
ارسال نظرات