۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۸۶۶۱۹

انتقاد ماموستا مجتهدی از ترویج بدحجابی در جامعه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ ﺳﻨﻨﺪج گفت: اﮔﺮ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ای ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺑﯽ ﺗﺮوﻳﺞ و ﮔﺴﺘﺮش ﻳﺎﺑﺪ آن ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ ﻓﺴﺎد اﺧﻼﻗﯽ و ﺗﺒﺎھﯽ ﻛﺸﯿﺪه ﻣﻲ ﺷﻮد، اﻳﻦ ﻣﻌﻀﻞ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻧﺎﺷﯽ از ﺿﻌﯿﻒ ﺑﻮدن اﻋﺘﻘﺎدات و ﺑﺎورھﺎی دﻳﻨﯽ و اﻳﻤﺎن ﺿﻌﯿﻒ اﻓﺮادی اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﯽ ﺧﻮاھﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﺮوﻳﺞ ﺑﺪﺣﺠﺎﺑﯽ ﺑﻪ اھﺪاف ﭘﻠﯿﺪ و ﺷﯿﻄﺎﻧﻲ ﺧﻮد دﺳﺖ ﻳﺎﺑﻨﺪ.
حجاب

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﻧﮕﺎر خبرگزاری رسا در منطقه غرب، ﻣﺎﻣﻮﺳﺘﺎ ﺣﺴﺎم اﻟﺪﻳﻦ ﻣﺠﺘﮫﺪی، امام جمعه سنندج، ﻇﮫﺮ امروز در ﺟﻠﺴﻪ ﺷﻮرای ﻓﺮھﻨﮓ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺷﮫﺮﺳﺘﺎن ﺳﻨﻨﺪج عنوان کرد: اﻧﺠﺎم ﻓﺮاﻳﺾ دﻳﻨﯽ و اﻟﮫﯽ ضامن ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ است و اجرای دستورات الهی می تواند در ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از وﻗﻮع ﺑﺴﯿﺎری از ﺟﺮاﻳﻢ و ﻧﺎھﻨﺠﺎری ھﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ موثر باشد.


وی ادامه داد: زﻧﺎن و دﺧﺘﺮان در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ اﻟﮕﻮﭘﺬﻳﺮی از ﺣﻀﺮت ﻓﺎﻃﻤﻪ زھﺮا(س) ﺑﺰرگ ﺑﺎﻧﻮی اﺳﻼم، خود را ملزم به رﻋﺎﻳﺖ ﺣﺠﺎب و ﻋﻔﺎف کنند و ﺑﺎ رﻋﺎﻳﺖ ﻋﺼﻤﺖ در ﻗﺎﻟﺐ ﭘﻮﺷﺶ اﺳﻼﻣﯽ از ﺗﺮوﻳﺞ ﻓﺮھﻨﮓ ھﺎی ﻏﻠﻂ ﺧﻮدداری کنند.


ﻣﺎﻣﻮﺳﺘﺎ ﻣﺠﺘﮫﺪی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﺗﺮوﻳﺞ ﺑﺪﺣﺠﺎﺑﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﯾﺎدآور ﺷﺪ: اﮔﺮ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ای ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺑﯽ ﺗﺮوﻳﺞ و ﮔﺴﺘﺮش ﻳﺎﺑﺪ آن ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ ﻓﺴﺎد اﺧﻼﻗﯽ و ﺗﺒﺎھﯽ ﻛﺸﯿﺪه ﻣﻲ ﺷﻮد، اﻳﻦ ﻣﻌﻀﻞ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻧﺎﺷﯽ از ﺿﻌﯿﻒ ﺑﻮدن اﻋﺘﻘﺎدات و ﺑﺎورھﺎی دﻳﻨﯽ و اﻳﻤﺎن ﺿﻌﯿﻒ اﻓﺮادی اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﯽ ﺧﻮاھﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﺮوﻳﺞ ﺑﺪﺣﺠﺎﺑﯽ ﺑﻪ اھﺪاف ﭘﻠﯿﺪ و ﺷﯿﻄﺎﻧﻲ ﺧﻮد دﺳﺖ ﻳﺎﺑﻨﺪ.


امام جمعه سنندج گفت: خداوند متعال برای نزدیکی همه مردم و ایجاد وحدت و تحکیم بیشتر روابط آنها با یکدیگر سفر حج را بر تمامی انسان‌ها واجب کرده است، در زمان‌های گذشته به دلیل مسافت زیاد برخی کشورها با عربستان و نبود امکانات هوایی و حمل و نقل مناسب، تنها کسانی که به لحاظ مالی و جسمی شرایط مطلوبی را داشتند عازم این سفر می‌شدند ولی امروزه با فراهم شدن شرایط مناسب سفر عذر و بهانه‌ای برای ترک این فریضه وجود ندارد.


وی خاطرنشان کرد: تمام اعمال در فریضه واجب حج دارای فلسفه خاص خود بوده و همه این اعمال برای تقرب و نزدیکی انسان به ذات مقدس باری تعالی است.


ﻣﺎﻣﻮﺳﺘﺎ ﻣﺠﺘﮫﺪی ﺗﻮﺟﻪ و ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪان در اﻋﯿﺎد ﻣﺨﺘﻠﻒ دﯾﻨﯽ را ﯾﮑﯽ از دﺳﺘﻮرات دﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ اﺳﻼم دانست و افزود: ﺟﺸﻦ ھﺎی دﯾﻨﯽ ﯾﮑﯽ از ﻣﺮاﺳم ها ﻣﻠﯽ و ﻣﺬھﺒﯽ اﺳﺖ و ﻧﻪ ﺗﻨﮫﺎ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ وﺣﺪت در ﮐﻨﺎر ھﻢ ﺣﻀﻮر داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ اﻓﺮاد ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ اھﺘﻤﺎم ﺟﺪی داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.


اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ ﺳﻨﻨﺪج تصریح کرد: وﺣﺪت ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از اﺻﻮل ﻣﮫﻢ و ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ آﻣﯿﺰ در راﺳﺘﺎی اﻋﺘﻼی دﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ اﺳﻼم است که ﺑﻪ طور وﯾﮋه در ﻧﻈﺎم ﻣﻘﺪس ﺟﻤﮫﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان اجرا می شود، وﺣﺪت در ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺷﺮاﯾﻂ ﯾﮏ ﻧﯿﺎز ﺿﺮوری ﺑﺮای اﻋﺘﻼی ھﺮ ﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ دﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ اﺳﻼم اﺳﺖ و ھﻤﻪ ﻣﻠﺖ ھﺎی ﻣﺴﻠﻤﺎن ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﮫﻢ ﺗﻮﺟﻪ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.


ماموستا مجتهدی گفت: عید قربان عید بندگی، عبودیت و رهایی از منیت‌ها و تمام متعلقات دنیوی و غیر خدایی است و هم‌چنین بهار استغفار و طلب عفو از درگاه خداوند متعال است.


امام جمعه سنندج با اشاره به عید سعید غدیرخم اظهارداشت: در روز عید غدیرخم پیامبر اکرم(ص) دست حضرت علی(ع) در جمع مسلمانان بالا برد  و فرمود ای مردم هر کس که من مولا و رهبر اویم علی(ع) هم مولا و رهبر اوست./967/پ202/س

ارسال نظرات