۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۸۶۶۲۷
آیت الله طه محمدی:

پوشش برخی زنان با فرهنگ اصیل ایرانی مغایرت دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در همدان گفت: اگر فلسفه حجاب به درستی شناخته و به صورت صحیح در جامعه و به ویژه بین جوانان ترویج می شد شاهد این همه نابسامانی و ناهنجاری های اجتماعی نبودیم.
آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، امام جمعه همدان، امروز در سومین همایش حجاب و عفاف که در مر˜کز فنی و حرفه‌ای مریانج برگزار شد، اظهار داشت: رواج مدگرایی و تقلید زنان از فرهنگ غرب تبدیل به معضلی گریبان گیر شده است، پوشش امروزی برخی زنان با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی مغایرت دارد.


وی افزود: اگر فلسفه حجاب به درستی شناخته و به طور صحیح در جامعه و به ویژه بین جوانان ترویج می شد شاهد این همه نابسامانی و ناهنجاری های اجتماعی نبودیم.


نماینده ولی فقیه در همدان خاطرنشان کرد: حجاب همچون دŽژ مستحکم، زن را در مقابل هزاران خطر و آسیب حفظ می‌کند، زنان جامعه ما با وجود الگوهای ناب همچون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) باید با پوشش و شیوه زندگی خود بهترین الگو برای زنان دنیا باشند.


آیت الله طه محمدی گفت: راحت طلبی از آفت های گریبان گیر زنان جامعه ما است امروز زنان به دنبال راحت‌طلبی بوده و خلاقیت و هنر را به فراموشی سپرده‌اند، حضرت زهرا(س)به عنوان بهترین الگوی زنان، تربیت فرزندان، توجه و رسیدگی به همسر و خانه‌داری را به بهترین شکل ممکن انجام می‌داد و این در حالی است ˜که زنان جامعه ما خانه‌داری را کاری کم‌ارزش می‌دانند و کار در بیرون از خانه و همکار شدن با نامحرم را ارزش تلقی می‌کنند.


امام جمعه همدان تصریح کرد: توجه بیش از حد به مسائل مالی و هزینه های فراوان مانع ازدواج به هنگام جوانان است، توجه داشته باشیم که جهیزیه˜ دختر وسایل خانه و آشپزی نیست بلکه بهترین جهیزیه یک دختر مسلمان عقل ˜کامل، رفتار خوب، ایمان و ادب است./967/پ202/س

ارسال نظرات