۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۸۶۶۶۳
هفت روز تعطیلی دولت فدرال آمریکا؛

امیدی به توافق دولت و کنگره نیست

خبرگزاری رسا ـ رادیو فردا: خوش‌بینی‌های زیادی در رسانه‌ها برای رسیدن به توافق میان دولتمردان و نمایندگان ایالات متحده و بازگشایی دولت آن کشور دیده نمی‌شود.
اوباما در کنگره

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو فردا در گزارشی به بررسی ورود آمریکا به دومین هفته از تعطیلی دولت پرداخت.
در این گزارش آمده است که رسانه های آمریکا از امیدهایی برای برون رفت از بحران گفته اند، امیدهایی که از گفته های اوباما، رییس‌جمهور آمریکا، ناشی می‌شوند. وی گفته است با تغیراتی کوتاه مدت در سقف استقراض موافقت می‌کند. او در عین حال از مذاکره بر سر بیمه خدمات همگانی در صورت باز شدن اداره ها نیز گفته است.
باراک اوباما، اخیرا با کمی تغییر درخواست پیشین خود گفته حاضر است در مورد بیمه همگانی که اختلاف بر سر آن به تصویب نشدن بودجه انجامید، با مخالفان گفت ‌وگو کند. با این همه گفته است تنها در صورتی به چنین کاری اقدام می‌کند گه کنگره بودجه را تصویب کند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: با این همه همچنان خوش‌بینی‌های زیادی در رسانه‌ها برای رسیدن به توافق میان دولتمردان و نمایندگان ایالات متحده و بازگشایی دولت آن کشور دیده نمی‌شود. همه این‌ها در حالی‌ست که ده روز تا بررسی لایحه افزایش سقف استقراض دولتی باقی مانده است که خود بخش دیگری از بحران مالی و اختلافات سیاسی آمریکا به شمار می‌رود.
لازم به ذکر است مجلس نمایندگان آمریکا، که اکثریت آن در دست جمهوری‌خواهان است، در اکثر موارد مخالف سیاست های باراک اوباما هستند و با قانون های پیشنهادی باراک اوباما برای اصلاح خدمات بهداشت عمومی و بیمه همگانی به شدت مخالفت می کنند و به این وسیله وی را تحت فشار قرار می دهند./1415/1409/ح
 

ارسال نظرات