۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۸۶۶۷۴

حمایت عربستان از دولت موقت مصر

خبرگزاری رسا ـ تحلیلگر جهان عرب: دولت مصر تحت تاثیر دولت عربستان است.
سفر رئيس دولت موقت مصر به عربستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در حالی که بحران در مصر همچنان ادامه دارد و هر روز در این کشور میان حامیان محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده و دولت کودتا درگیری های زیادی به وجود می آید، پادشاه عربستان از دولت موقت مصر اعلام حمایت کرد.
رادیو فرانسه در گزارشی خبر داد: عدلی منصور، رئیس دولت موقت مصر روز گذشته در نخستین سفر خارجی اش وارد جده شد و با پادشاه عربستان دیدار کرد.
گفته می شود در این دیدار، پادشاه عربستان گفته است که کشورش در مقابل کسانی که تلاش می‌کنند در امور داخلی مصر دخالت کنند، می ایستد و از دولت مصر حمایت می‌کند.
این دیدار در حالی صورت گرفته است که در همان روز در جریان یک درگیری خونین حدود 60 نفر در مصر کشته شده اند.
حسن هاشمیان، تحلیلگر جهان عرب، در گفتگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه می‌گوید: دخالت های بین المللی در مصر، اکنون بیشتر از نوع دخالت های هدایت کننده است. دخالت کشورهای منطقه به ویژه عربستان و امارات در مورد مصر، نشان می‌دهد شیوه برخورد دولت مصر با اخوان المسلمین در چند ماه گذشته، به درخواست کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است.
این کارشناس همچنین معتقد است: با اینکه سیاست کشور عربستان به شدت محافظه کارانه است؛ اما اکنون به صراحت اعلام می‌کند که از دولت مصر حمایت می‌کند و حکام جدید این کشور با اینکه ادعا می‌کنند تحت تاثیر خارجی‌ها نیستند؛ اما شروط کشورهای عربی منطقه را پذیرفته‌اند./1415/1409/ح

ارسال نظرات