۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۸۶۶۸۹
آیت‌الله سبحانی:

اخلاص در عمل از ویژگی‌های عالم دین است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی اخلاص در عمل را از ویژگی‌های عالم دینی دانست و گفت: عالم دین کارها را برای خدا انجام می‌دهد و برای رضای او اقدام می‌کند.
آيت الله سبحاني 1/ آيت الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی‌های عالم دین این است که مردم را از شک به یقین برساند.
وی اخلاص در عمل را از دیگر ویژگی‌های عالم دینی برشمرد و ابراز کرد: عالم دین کارها را برای خدا انجام می‌دهد و برای رضای او اقدام می‌کند.
این مرجع تقلید ادامه داد: عالم دین کسی است که مردم را از دنیا گرایی به دنیا ستیزی دعوت کند و خود نیز از دنیا برحذر باشد.
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به خلقیات امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: اگر کسی قبل از امام خمینی(ره) در مدرس ایشان در حال تدریس و یا مباحثه بودند امام خمینی(ره) از درس دادن در آن روز پرهیز می‌کردند.
رییس مؤسسه امام صادق(ع) با بیان این‌که امام خمینی(ره) زمانی که در مدرسه سلماسی تدریس می‌کردند بعد از درس طلبه‌ها را نصیحت می‌کردند، گفت: روزی امام خمینی(ره) پس از درس چیزی نگفتند و مرحوم آیت‌الله سعیدی اصرار کرد که ما را نصیحت کنید و امام این آیه را فرمودند؛ «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا مَا بِصَاحِبِکُم مِّن جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِیرٌ لَّکُم بَیْنَ یَدَیْ عَذَابٍ شَدِیدٍ».
این مرجع تقلید در پایان طلاب را به قناعت و دوری از تجملات توصیه کرد و ابراز داشت: انسان نباید به دنیا دل ببندد و به چیزهایی که دارد قانع باشد./927/پ202/ج
ارسال نظرات