۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۸۶۶۹۵
نماینده خبرگان رهبری:

تولیدات علمی دانشمندان ایرانی اعتنایی به انحصار علمی استکبار نکرده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری تولید ثروت از راه تولید علم را یکی از مهم ترین توصیه‌های رهبر انقلاب دانست و گفت: انتظار می رود دانشگاهیان انحصار علمی بیگانگان را بشکنند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع دانشگاهیان تبریز با اشاره به بخشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاهیان، اظهار داشت: رهبری هم در عرصه‌های علمی و هم در زمینه فرهنگی و سیاسی انتظارات ویژه‌ای از دانشگاهیان دارند.


وی تولید ثروت از راه تولید علم را یکی از مهم ترین توصیه‌های رهبر انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های گذشته روند تولید علم در کشور صعودی بوده و انتظار می رود جوانان ایران اسلامی برای اعتلای نام نظام ولایی تلاش مضاعفی داشته باشند و در حقیقت انحصار علمی بیگانگان را بشکنند.


نماینده خبرگان رهبری کسب موفقیت در زمینه های مختلف علمی را عامل عزت، اقتدار و افتخار ملت ایران دانست و تصریح کرد: دستیابی به فناوری‌های نوین مایه افزایش امید در جامعه است، به عبارت دیگر اکتشافات جدید در علوم مختلف موجب افتخار ایرانیان در مجامع بین‌المللی می شود.


آیت الله مجتهدشبستری در ادامه با اشاره به مطالبات رهبری از دانشگاهیان در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی اظهار داشت: گرچه در سال های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه فرهنگی در کشور انجام شده است، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که اساتید و دانشجویان به عنوان فرماندهان و افسران جنگ نرم رسالت خطیری در مقابله با توطئه‌های فرهنگی و عقیدتی دشمن بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: دانشگاهیان باید بیش از پیش برای دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی که با صبغه فرهنگی به وجود آمده است، تلاش کنند.


وی همچنین خواستار دقت و حساسیت در گزینش استادان در دانشگاه ها شد و تصریح کرد: معنایی ندارد که در دانشگاه اسلامی استادی با افکار سکولار نسبت به انحراف اندیشه‌های پاک نسل جوان فعالیت داشته باشد، مسؤولان دانشگاه ها باید در انتخاب و گزینش استادان به افکار و اندیشه آنان توجه بیشتری کنند.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اوضاع سیاسی حاکم بر منطقه و تحولات اخیر آمریکا پس از سفر رییس جمهور و هیأت همراه به نیویورک گفت: رییس جمهور آمریکا بالاخره معنای فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی حرمت تولید و استفاده از سلاح اتمی را فهمید و به حق ملت ایران اعتراف کرد.


وی با تأکید بر این‌که اظهارات اخیر اوباما موفقیتی بزرگ برای دیپلماسی فعال کشور محسوب می شود، افزود: به یقین باید در مجامع بین المللی به این فتوا احترام قایل و بر این اساس به جهانیان اعلام شود که ایران به دنبال دستیابی به بمب اتمی نیست، چراکه در اسلام احترام به حقوق اسلامی، شرعی و اخلاقی بشریت همواره اصلی فراموش نشدنی است./935/پ202/س

ارسال نظرات