۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۱۸۶۷۸۱

بیم و امید اسرائیل از تحرکات حزب الله

خبرگزاری رسا ـ تا کنون حدود 1۵۰۰ عضو جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان، سوریه را ترک کرده‌اند.
نيروهاي حزب الله

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی اسرائیلی دبکافایل با انتشار گزارشی اعلام کرد 1500 نیروی حزب‌الله ماه گذشته سوریه را ترک کردند و 3500 نفر دیگر نیز قرار است به لبنان بازگردند.

این سایت در گزارش خود نوشت: بازگشت نیروهای جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان نشان‌دهنده تقویت قدرت و توانایی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در مقابله با شبه‌نظامیان معارض است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در اواخر ماه می (خرداد ماه) گفته بود که  اعضای جنبش مقاومت حزب‌الله به همراه نیروهای دولتی سوریه در شهر راهبردی و مرزی قصیر در حال مقابله با شبه‌نظامیان معارض دولت دمشق هستند.

قصیر یک مرکز مهم و مسیر تامین تجهیزات و وسایل مورد نیاز شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج محسوب می‌شود.

اداره این شهر راهبردی در پی سه هفته درگیری نیروهای دولتی سوریه با تروریست ها، سیزدهم تیر ماه بار دیگر در اختیار دمشق قرار گرفت.

در همین حال، نیروهای دولتی سوریه اخیرا با اجرای عملیات پاکسازی موفقیت‌آمیز در سراسر این کشور خسارات سنگینی به شبه‌نظامیان وارد کردند.

نیروهای دولتی سوریه 11 مهر ماه نیز در پی درگیری‌های شدید با شورشیان توانستند کنترل شهر راهبردی خناصر در استان حلب را باز پس بگیرند.

دو روز پیش از این نیز نیروهای دولتی سوریه پس از وارد کردن تلفاتی به شبه‌نظامیان توانستند یک جاده کلیدی را در نزدیکی خناصر بازگشایی کنند. جاده یادشده، این منطقه مرکزی را به حلب متصل می‌کند.

این جاده از مرداد ماه تاکنون به علت درگیری‌های شدید در این منطقه مسدود شده بود./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات