۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۸۶۷۹۷
ویژه خانواده طلاب؛

دوره‌های آموزش معارف اسلامی در قم آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزش معارف اسلامی ویژه خانواده طلاب از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم برگزار شد.
عکس آرشيوي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه آموزش معارف اسلامی خانواده‌های طلاب، پیش از ظهر امروز پنجشنبه 18 مهرماه به همت مدیریت امور خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.

 
در این مراسم که با هدف آموزش معارف اسلامی به همسران طلاب برگزار ‌شد، حجت‌الاسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام حسین‌خانی معاون تهذیب حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام همتیان معاون تهذیب حوزه علمیه قم حضور داشتند.
 
مدیر حوزه علمیه استان قم در بخشی از این مراسم با بیان اینکه مسؤولیت خانواده طلاب بسیار سنگین است و امروز زیر ذره‌بین جامعه هستند، تصریح کرد: طلاب باید ابتدا خود و فرزندان خود را اصلاح کرده و پس از آن، سایر مردم و جامعه را به اسلام دعوت کنند.
 
حجت‌الاسلام فرخ فال اظهار کرد: اگر در محیط خانه بخواهیم یک خانواده منسجم، هماهنگ و مفید داشته باشیم باید در کنار عقل و قانون، ایثار، انصاف و احسان باشد چراکه عقل به معنای هرچیزی را به جای خود گذاشتن است که هرگز کافی نیست.
 
وی هیچ خانواده‌‌ای را بدون ایثار، عدالت، احسان و از خود گذشتگی در کنار عقل مفید و مؤثر ندانست و گفت: اگر حجات و عفت اسلامی را تبیین کردیم و گفتیم که مردم باید اینچنین باشند، خانواده ما هم باید چنین باشند تا عمل ضدی در جامعه رخ ندهد.
 
مدیر اداره امور خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه قم نیز در این مراسم، دوره‌های آموزش معارف اسلامی را ویژه همسران طلاب و با هدف فراگیری احکام، عقاید و اخلاق عنوان و اظهار کرد: اساتید این دوره‌ها از مدرسان خواهری است که در جامعةالزهرا یا مراکز علمی دینی دیگر تدریس می‌کنند.
 
حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه سه هزار نفر تاکنون از این دوره‌ها فارغ التحصیل شده‌اند و هر سال نیز حدود سیصد نفر فارغ التحصیل می‌شوند، افزود: این دوره‌ها سه ساله است و بخشی از اوقات فراغت همسران طلاب را پر می‌کند.
 
مدیر اداره امور خانواده حوزه علمیه قم افزود: این کلاس‌ها که شامل احکام، اخلاق، معارف اسلامی، تربیت فرزند و همسرداری است به روشی برنامه‌ریزی شده که وقت همسران طلاب تا حدی مشغول به فراگیری این معارف شود و نگران وضعیت زندگی خود نباشند.
 
وی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی معارف اسلامی و استقبال پرشور همسران طلاب از این دوره‌ها خواستار آماده شدن مکانی مشخص برای برگزاری کلاس‌های آموزشی آن به ویژه در منطقه پردیسان قم شد.
 
در پایان این مراسم که جمع کثیری از همسران طلاب در آن حضور داشتند، با اهدای جوایزی از ممتازان سال گذشته دوره‌های آموزش معارف اسلامی که همه ساله از سوی مدیریت امور خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه قم برگزار می‌شود، تقدیر شد./920/پ202/ن
ارسال نظرات