۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۸۶۷۹۹
مدیر حوزه علمیه قم:

همسران طلاب رکن فعالیت و موفقیت روحانیان هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان قم، نقش همسران طلاب را در موفقیت روحانیان بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: خانواده رکن اساسی تأثیر تبلیغ یک مبلغ اسلام است.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزش معارف اسلامی، نقش خانواده را در کنار یک مبلغ اسلام نقش اساسی و رکن تأثیر تبلیغ او دانست و گفت: همسران طلاب رکن فعالیت و موفقیت روحانیان هستند.

 

وی افزود: قرآن کریم رمز موفقیت پیامبر اکرم‌(ص) را در چند چیز می‌داند و به ایشان می‌فرماید «پس از اینکه اصحاب و یاران شما توانستند به اسلام و مفاهیم آن آشنا شوند، مسؤولیت خانواده آنها مسؤولیت بزرگی است».

 

مدیر حوزه علمیه استان قم ادامه داد: یک مسلمان موفق مسلمانی است که پس از غنی کردن خود و پس از اینکه توانست به صفات عالیه ایمانی متصف شود، خانواده او هم در کنار او بتواند همان نقش را در جامعه ایفا کند.

 

حجت‌الاسلام فرخ فال تصریح کرد: اگر حضرت فاطمه زهرا‌(س) به عنوان الگوی بانوی اسلام معرفی می‌شود، رفتار و کردار ایشان در محیط خانه و خارج از خانه برای بانوان مسلمان تبلیغ و آموزنده است.

 

وی با بیان اینکه رفتار، کردار و اعمال طلبه بدون دقت و عمل مناسب تأثیر ندارد، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند «اگر کلامی از قلب برخیزد بر جان مردم می‌نشیند و اگر از لغلغه زبان باشد از گوش دیگران تجاوز نکرده و به جان آنان نفوذ نمی‌کند».

 

وی نقش خانواده را در کنار یک مبلغ اسلام نقش اساسی و رکن تأثیر تبلیغ او دانست و افزود: یک خانواده روحانی می‌تواند منشأ نورانیت در محیط خود و اطراف خود باشد به شرطی که روحانی، همسر و فرزندان او مجسمه عمل موارد تبلیغی این مبلغ شوند.

 

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار کرد: اگر در محیط خانه بخواهیم یک خانواده منسجم، هماهنگ و مفید داشته باشیم باید در کنار عقل و قانون، ایثار، انصاف و احسان باشد چراکه عقل به معنای هرچیزی را به جای خود گذاشتن است که هرگز کافی نیست.

 

وی هیچ خانواده‌‌ای را بدون ایثار، عدالت، احسان و از خود گذشتگی در کنار عقل مفید و مؤثر ندانست و گفت: اگر حجاب و عفت اسلامی را تبیین کردیم و گفتیم که مردم باید اینچنین باشند، خانواده ما هم باید چنین باشند تا عمل ضدی در جامعه رخ ندهد.

 

حجت‌الاسلام فرخ فال با بیان اینکه مسؤولیت خانواده طلاب بسیار سنگین است و امروز زیر ذره‌بین جامعه هستند، تصریح کرد: طلاب باید ابتدا خود و فرزندان خود را اصلاح کرده و پس از آن، سایر مردم و جامعه را به اسلام دعوت کنند.

 

وی برگزاری دوره‌های آموزش معارف اسلامی را امری بسیار شایسته دانست و با تأکید بر ساخت یک مجتمع متناسب با شأن خانواده طلاب برای برگزاری این دوره‌ها، گفت: تا آن اندازه که خانواده طلاب جذب این دوره‌ها شوند، من وظیفه دارم جای مناسبی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی آن آماده کنم./920/پ202/ن

ارسال نظرات