۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۸۶۸۰۳
مدیر حوزه علمیه ازنا خواستار شد؛

توجه دولت به پروژه های عمرانی حوزه ها

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه امام صادق شهرستان ازنا گفت: انتظار می رود همانطور که دولت از لحاظ ساختمانی برای دانشگاه ها بودجه اختصاص می دهد، در این راستا به حوزه های علمیه نیز توجه داشته باشد.
حوزه علميه

حجت الاسلام عبدالله بنیادی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان ازنا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، با بیان این که حوزه علمیه امام صادق (ع) 75 طلبه دارد، اظهار داشت: این حوزه طلاب در شش پایه در سطح یک مشغول تحصیل است.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید پس از گذراندن دوره تهذیب و اختبار نیز بیش از 20 طلبه نو ورود در این حوزه پذیرفته شدند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) ازنا افزود: پس از آزمون ورودی، مصاحبه و گزینش کد داوطلبی طلبگی برای این افراد صادر شد.

وی با بیان این که طلاب در حوزه علمیه امام صادق(ع) در سطح یک حوزه تحصیل می کنند، بیان داشت: طلاب پس از گرفتن مدرک سطح یک برای ادامه تحصیل به حوزه های علمیه سطح دو در استان لرستان و یا قم منتقل می شوند.

حجت الاسلام بنیادی بیان داشت: دروس نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، حدیث و عنوان بصری، مناجات از جمله دروسی است که در ایام هفته در این حوزه علمیه تدریس می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: حوزه علمیه امام صادق(ع) از سال 1361 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

حجت الاسلام بنیادی با بیان این که حوزه علمیه امام صادق(ع) از لحاظ بودجه مشکلاتی دارد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود همانطور که دولت از لحاظ ساختمانی برای دانشگاه ها بودجه اختصاص می دهد، در این راستا به حوزه های علمیه نیز توجه داشته باشد.

گفتنی است، نخستین طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) حجت الاسلام بیات، مسؤول رادیو معارف، حجت الاسلام توکلی، حجت الاسلام خاکباز مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان و حجت الاسلام بنیادی مدیر کنونی حوزه علمیه امام صادق(ع) بودند./9451/ت302/غ

ارسال نظرات