۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۸۶۸۸۱
نماینده خبرگان رهبری:

امنیت زیربنای توسعه سیاسی و اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با اشاره به این‌که نیروی انتظامی رسالت خطیر فرهنگی نیز بر عهده دارد، گفت: امنیت زیربنای توسعه سیاسی و اقتصادی است.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبربز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر روز گذشته در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی استان با با تأکید بر این‌که امنیت زیربنای توسعه سیاسی و اقتصادی است، اظهار داشت: برقراری امنیت تنها در انسداد مرزها و مبارزه با جرائم خلاصه نمی شود.


وی با بیان این‌که امنیت حقیقی با ارتقای بینش و فرهنگ عمومی حاصل خواهد شد، خاطرنشان کرد: بهترین راهکار پیشگیری از وقوه جرائم و تأمین امنیت در جامعه ترویج فرهنگ دینی و توجه همگانی به ارزش‌ها و آموزه های اسلامی است، به عبارت دیگر نیروی انتظامی رسالت خطیر فرهنگی نیز بر عهده دارد.


امام جمعه تبریز پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی در کنار حفظ نظم و امنیت را وظیفه دیگر نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: بی تردید تحقق این رسالت حساس و خطیر تنها با مشارکت مردم و توجه به کار فرهنگی توام با برخورد قاطع با متخلفان امکان پذیر خواهد بود.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که رأفت اسلامی به معنای بی‌تفاوتی نسبت به مجرمان خطرناک و اراذل و اوباش نیست، تصریح کرد: اهمیت برقراری نظم و امنیت در جامعه از دیدگاه اسلام بر کسی پوشیده نیست، امنیت جزو نعمت‌هایی است که خداوند متعال نصیب هر جامعه و ملتی نمی کند، از این رو باید قدرشناس این رحمت الهی باشیم.


 نماینده خبرگان رهبری تعامل، همکاری و هم‌اندیشی پلیس با مردم می تواند ضریب امنیتی را در جامعه افزایش دهد، افزود: برقراری امنیت تنها در انسداد مرزها و مبارزه با جرائم خلاصه نمی شود، اگر تعامل پلیس با مردم ارتقاء یابد، به یقین امنیت اخلاقی و روانی نیز افزایش خواهد یافت.


همچنین مسعود خرم نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های پلیس استان و ویژه برنامه های گرامیداشت هفته نیروی انتظامی پرداخت و اظهار داشت: استفاده پلیس از ظرفیت های عظیم مردم برای برقراری، توسعه و تعمیق امنیت در جامعه در اولویت است.


وی با اشاره به این‌که اقتدار پلیس در سایه مردم‌داری و قانون‌مداری است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برای استفاده کاربردی از این ظرفیت ها اولین شورای معتمدین محلی پلیس را در یکی از مساجد تبریز تشکیل داده و به زودی برای تعامل بیشتر مردم با نیروی انتظامی این شوراها را در همه مساجد استان تشکیل خواهد داد./935/پ203/س

ارسال نظرات