۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۸۶۸۸۲

وقف زمین احداث مسجد و دارالقرآن از سوی پدر طلبه شهید

خبرگزاری رسا ـ یکی از پدران شهید طلبه استان آذربایجان‌شرقی زمینی برای ساخت مسجد، حسینیه و دارالقرآن وقف کرد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در مراسم آغاز عملیات احداث مسجد پنج تن آل عبای در منطقه سه‌راهی ولی‌عصر(عج) تبریز اظهار داشت وقف موضوعی فرا اسلامی است که بزرگان دین در طول تاریخ توجه ویژه ای به فریضه مهم به عنوان صدقیه جاریه داشته اند.


وی با اشاره به این‌که وقف در تمامی ادیان و مذاهب اسلامی مورد توجه قرار دارد، گفت: پیامبر اسلام(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) از واقفان بزرگ تاریخ بوده‌اند، به عبارت دیگر موقوفات فدک اهل بیت (ع) هستند که بایستی فرهنگ موقوفه‌خواری به فرهنگ موقوفه‌داری تبدیل شود.


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که بیش از 55 درصد از نیات موقوفات استان مربوط به حضرت سید الشهدا(ع) است، افزود: واقفان انسان‌های خیراندیشی هستند که از تمام یا بخشی از دارایی ها و ثروت خود گذشته و از این طریق نام نیک خود را در تاریخ جاودانه ساخته و در حل مشکلات جامعه ایفای نقش کرده اند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که بعد از انقلاب و با فتوای تاریخی امام راحل مبنی بر بازگشت موقوفات به حال وقفیت این سنت حسنه روند رو به رشد و چشمگیری پیدا کرد، گفت: وقف زمین برای احداث مساجد یکی از اعمال پسندیده در ترویج فرهنگ دینی محسوب می شود.


وی با اشاره به نیت خیر پدر شهید طلبه حجت الاسلام شربیانی در وقف ملک خود در سه راه ولیعصر تبریز را برای ساخت مسجد، حسینیه و دارالقرآن اظهار داشت: خانواده شهدا واقفانی هستند که از عزیزترین موجودی خود گذشتند تا انقلاب اسلامی زنده بماند، امروز این مسجد به همت واقف عزیزی که خود پدر یکی از شهدای روحانی است، احداث می شود.


حجت الاسلام حسینی گفت: انسان ها دلبسته و شیفته فرزندان خود هستند و فدا کردن اولاد در راه انقلاب بالاترین فداکاری هاست که این واقف خیراندیش پس از فدا کردن فرزند خود که روحانی بود با وقف ملک خود برای احداث مسجد و دارالقرآن می خواهد خدمت دیگری را انجام دهد./935/پ203/س

 

ارسال نظرات