۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۸۶۹۶۲

چند خبرکوتاه از سازمان اوقاف و امورخیریه

خبرگزاری رسا ـ از ابتدای هفته سوم مهرماه سه وقف در دفتر مشاوره وقف استان خراسان رضوی به ثبت رسید که از جمله مهمترین آن‌ها وقف 60 هزار متر مربع زمین برای ساخت بیمارستان است.
اداره کل اوقاف و امورخيريه مازندران

یک واقف خیراندیش 60 هزار متر مربع زمین را وقف ساخت بیمارستان کرد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، از 13 مهر ماه تا 18 مهرماه سال جاری دو وقف جدید در مشهد و یک وقف جدید در شهرستان فریمان به ثبت رسید.

براساس این گزارش، در مشهد یک قطعه زمین به مساحت 330 متر مربع واقع در بلوار توس به ارزش ریالی 2 میلیارد ریال توسط واقف خیر اندیش جلیل نیایی فروش با نیت ساخت مسجد، اماکن فرهنگی، مذهبی و قرآنی وقف شد.

همچنینی در این مدت واقف خیر اندیش تقی جوراب چی یک ساختمان دو طبقه به مساحت 108 متر مربع به ارزش ریالی 2 میلیارد ریال با نیت زائر سرا جهت استفاده زائران امام هشتم(ع) وقف کرد.

براساس این گزارش، در این مدت در شهرستان فریمان نیز یک قطعه زمین به مساحت 60 هزار متر مربع با ارزش ریالی 10میلیارد ریال وقف شد.

واقف این قطعه زمین علی ابراهیمی فریمانی زمین مذکور را با نیت ساخت بیمارستان وقف شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان نموده است که متولی این امر مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

3 زوج معلول شهرستان زرند درقالب طرح پیوند آسمانی به خانه بخت رفتند

به همت واقفان خیراندیش زرند 3 زوج جوان همزمان با سالروز فرخنده حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

علی حسنی نژاد، سرپرست اوقاف شهرستان زرند گفت: همزمان با فرا رسیدن سالروز ازدواج فرخنده حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) سه زوج معلول این شهرستان در قالب طرح پیوند آسمانی آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

حسنی نژاد افزود: به همت خیران و واقفان شهرستان زرند هر ساله و با فرا رسیدن سالروز جشن ازدواج حضرت علی(ع) وحضرت فاطمه زهرا(س) سقاخانه حضرت ابولفضل(ع) شهرستان زرند میزبان مراسم ازدواج معلولین جسمی و ذهنی است که تاکنون بیش از 90 مراسم ازدواج، زوج معلول در این روز فرخنده در قالب طرح پیوند آسمانی برگزار شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا به همت اداره اوقاف و مساعدت خیرین مراسم جشن باشکوه ازدواج 3 زوج معلول جسمی با حضور مردم و جمعی از مسئولین شهرستان در محل سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌های مالی مراسم و همچنین فراهم نمودن جهزیه زوجین شامل؛ یخچال فریزر، اجاق گاز، پتو، 2 تخته قالی جمعا به ارزش 400 میلیون ریال توسط خیرین به این امر تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان اوقاف: تکریم ارباب رجوع عامل جذب مردم به فرهنگ وقف است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برخورد و رفتار مناسب، مهر و محبت و ادب اسلامی می‌تواند نواقص و مشکلات موجود در سازمان‌ها و ادارات را کاهش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در جلسه جمع بندی نظارت تخصصی از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: یکی از نکاتی که باید چه در سازمان و چه در ادارات کل مورد توجه قرار گیرد، نحوه ارتباط صحیح با مردم و ارباب رجوع است.

وی تصریح کرد: برخورد و رفتار مناسب، مهر و محبت و ادب اسلامی می‌تواند بسیاری از مشکلات و نواقص موجود در سازمان و ادارات را بکاهد و عاملی برای جذب مردم به سوی وقف و امامزادگان باشد.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضمن قدردانی از زحمات مدیران و مسئولین استان در خصوص برگزاری کنگره بین المللی امامزادگان گفت: استان اصفهان کاری بسیار عظیم را انجام داد و با توجه به وجود مشکلات عدیده، توانست این رسالت را به درستی به سرانجام رساند.

وی به هدف برگزاری جلسه نظارت تخصصی اشاره کرد و گفت: این اقدام با هدف بیان مسائل و مشکلات ادارات کل و رفع آن‌ها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هر فرد باید در حوزه مسئولیت‌های خود، نقاط ضعف و قوت را شناسایی و برای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تمامی تلاش خود را به کار گیرد.

حجت الاسلام محمدی گفت: باید بین سازمان و استان، استان و شهرستان تعامل بسیار خوبی وجود داشته باشد و همچون یک خانواده بزرگ در رسیدن به اهداف و رفع مشکلات کمک نماییم.

بروز کردن اسناد و مدارک مستاجرین در مدت زمان معین، ایجاد نظم و انضباط مالی در اسناد گذشته، ثبت اطلاعات به خصوص ثبت نیات واقفین، ارتباط و تعامل صحیح با متولیان، مدیریت صحیح، انجام اقدامات فرهنگی و عمرانی، تعلیم و تربیت و آموزش هیئت امنا امامزادگان جهت برقراری ارتباط صحیح با زائرین، مودت و ارتباط صحیح با مستاجرین و ارائه احکام شرعی و قانونی، تقویت نظارت و دستگاه‌های بازرسی، در نظر گرفتن توان و امکانات ادارات ذیربط و کمک برای حل مشکلات آنان از جمله نکات دیگری بود که رئیس سازمان اوقاف بر اجرای دقیق و صحیح آن‌ها تاکید کرد./966/د101ن

ارسال نظرات