۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۸۶۹۷۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ معرفی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امامت تبریز و تأکید امام جمعه آذرشهر بر ضرورت نامگذاری اماکن و معابر عمومی به نام شهدا و بزرگان دینی از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباسی ولایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول نمایندگی ناحیه امامت تبریز با بیان این‌که سه خصلت بنا به فرموده پیامبر اکرم(ص) ایمان انسان را کامل می کند، اظهار داشت: رضایت مندی از جمله این سه خصلت است که انسان موفق آن را دارا بوده و وارد عصیان و گناه نمی شود.


وی افزود: از دیگر ویژگی های ایمان کامل و انسان موفق این است که وقتی انسان غضب می کند بیش از اندازه ناراحتی نمی شود. قانع بودن از مهم ترین خصلت دیگر انسان در زمان رسیدن به قدرت است، انسان قانع وقتی به خدمت می رسد به حق دیگری تجاوز نمی کند.


حجت الاسلام ولایی در ادامه ذکر خدا، بخشش مردم و کمک حال بودن را جزو صفاتی خواند که اگر انسان آن ها را دارا باشد در مرتبه عالی قرار گرفته است.


گفتنی است، در  این آیین حجت الاسلام ولایی با معرفی حجت الاسلام تقوی آزاد به عنوان سرپرست نمایندگی ناحیه امامت از تلاش های حجت الاسلام محرم نجف پور در دوران تصدی این مجموعه قدردانی کرد.


انتخابات انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی برگزار شد


بنابر این گزارش، در مجمع عمومی این انجمن که با حضور اکثریت اعضا و با حضور نماینده اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد از میان 15 کاندیدای ثبت نام شده، پنج نفر به عنوان عضو اصلی هئیت مدیره، یک نفر به عنوان بازرس اصلی و یک نفر هم به عنوان عضو علی‌البدل هیئت مدیره انتخاب شدند.


بر این اساس، از 108 رأی مأخوذه وحید زینالی با 83 رأی حائز اکثریت آرا شد، سخاوت خیرخواه با 60 رأی، سعید حبیبی با 58 رأی ، امیر کریم‌زاد شریفی با 51 رأی و مهرداد خوشکارمقدم با 46 رأی موفق شدند به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی انتخاب شوند.


همچنین عیسی عطاپور با 44 رأی به عنوان بازرس اصلی هیئت مدیره و زهرا عبداللهی با 44 رأی به عنوان عضو علی‌البدل هیئت مدیره این انجمن انتخاب شدند. بر اساس اساسنامه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی اعضای هیئت مدیره به مدت سه سال و بازرس انجمن نیز به عنوان یک سال انتخاب می‌شوند.


گفتنی است، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی بعد از تهران نخستین انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی در کشور است.


بنای مقبره امامزاده «صیفار» ورزقان به بهره‌برداری رسید


تراب محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از بهره‌برداری بنای مقبره امامزاده صیفار شهرستان ورزقان همزمان با هفته گردشگری خبر داد و اظهار داشت: نوسازی و تجهیز ساختمان این امامزاده از سال گذشته آغاز شده بود که امروز با اتمام مراحل، شاهد بهره برداری از آن هستیم.


محمدی بنای امامزاده صیفار را آجری و بدون مناره اعلام کرد و گفت: ساختمان این امامزاده در 120 متر مربع نوسازی شده است. فضاهای وضوخانه و سرویس های بهداشتی جداگانه جهت رفاه حال گردشگران و زائران در این مجموعه راه اندازی شده است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه امامزاده صیفار در روستایی به همین نام از توابع شهرستان ورزقان واقع شده است، ادامه داد: ورزقان یکی از پرجاذبه ترین شهرستان های استان آذربایجان شرقی است که طبیعت بکر، آب و هوای مساعد و مجموعه ای از آثار تاریخی و مذهبی را توامان دارد.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از اولویت های همیشگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و استان توجه و تاکید بر گردشگری فرهنگی بوده، توجه به گردشگری مذهبی به عنوان یکی از مهمترین گرایش های گردشگری فرهنگی در آذربایجان شرقی همواره مورد توجه قرار گرفته است.


تأکید بر ضرورت نامگذاری اماکن و معابر عمومی به نام شهدا و بزرگان دینی


حجت الاسلام میرعلی اکبر قره سیدی، امام جمعه آذرشهر در جلسه شورای نامگذاری اماکن این شهر گفت: نامگذاری اماکن و معابر عمومی به نام شهدا و بزرگان دینی فرهنگ شهادت و دین باوری را در جامعه زنده نگه می دارد.


وی خاطرنشان کرد: کاربرد فرهنگ و افکار متعالی گذشتگان در جامعه می تواند در انتقال ارزش ها و دستاوردهای آنان نقش اساسی ایفا کرده و نسل های بعد را آگاه سازد.


همچنین اسماعیل آذریان، فرماندار آذرشهر با باین این‌که محور نامگذاری های اماکن و معابر عمومی شهر ها و روستا باید بر مبنای تمدن و فرهنگ ملی و دینی باشد، افزود: شهیدانی همچون آیت الله شهید مدنی و شهید غفاری و 400 شهید این مرز و بوم بزرگترین افتخار آذرشهر هستند./935/د101/س

ارسال نظرات