۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۸۷۰۰۲

حذف سریالی ژنرال های ارتش آمریکا

خبرگزاری رسا ـ ژنرال مایکل کری نیز به اتهام عدم اعتماد و اطمینان از مقام خود برکنار شد.
ژنرال مايکل کري

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از سرگرد لس کودلیک، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گزارش داد: ژنرال مایکل کری از فرماندهی یگان بیستم نیروی هوایی که مسئول حفظ و نگهداری 450 فروند موشک بالستیک بین قاره‌ای است، برکنار شد. این موشک‌ها در سه نقطه در آمریکا مستقر هستند.

ژنرال جیمز کووالسکی، فرمانده گروه ردیابی موشکی نیروی هوایی ارتش آمریکا دستور اخراج ژنرال کری را صادر کرد.

علت اصلی اخراج ژنرال کری هنوز اعلام نشده است؛ اما یک مقام وزارت دفاع آمریکا که خواست نام او فاش نشود گفت که وی به دلیل عدم اعتماد و اطمینان از مقام خود برکنار شد.

یگان بیستم نیروی هوایی آمریکا، واحدی از فرماندهی گروه ردیابی موشکی نیروی هوایی این کشور است و مسئولیت همه سلاح های هسته‌ای نیروهای هوایی آمریکا از جمله بمب‌افکن‌ها را بر عهده دارد.

این در حالی است که روز چهارشنبه نیز یک فرمانده بلند پایه ارتش آمریکا که مسئولیت زرادخانه هسته‌ای این کشور را بر عهده داشت به علت قمار از کار برکنار شد.

دریاسالار تیم گیاردینا، معاون فرماندهی راهبردی آمریکا نیز 12 شهریور از مقام خود تعلیق و روز چهارشنبه به طور رسمی برکنار شد. برکناری یک ژنرال سه ستاره در تاریخ فرماندهی راهبردی آمریکا اقدامی بسیار غیرعادی و بی‌سابقه بوده است.

آنچه در این اخراج ها به نظر می آید، مسئله عدم اعتماد به بعضی از مسئولین نظام آمریکا پس از افشاگری های ادوارد اسنودن است. پیش از این یکی از مقامات امنیتی آمریکا اعلام کرده بود، رایانه ها قابل اعتمادتر از نیروهای ما هستند و به زودی بخش های مهمی از کارها را به رایانه ها خواهیم سپرد./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات