۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۸۷۰۳۰

مراسم دعای عرفه در حوزه علمیه زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان از برگزاری مراسم دعای عرفه در حوزه علمیه زنجان خبر داد و گفت: امسال نیز مانند سنوات گذشته مراسم دعای پر فیض عرفه به یاد مناجات های امام حسین (ع) در صحرای عرفات برگزار می شود.
مراسم دعای عرفه در حوزه علمیه زنجان برگزار می شود

حجت الاسلام امیر اسلامی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، به معانی بسیار بلند و عرفانی دعای عرفه اشاره و اظهار داشت: دعای عرفه مانند بسیاری از ادعیه دیگر با مضامین و محتوای بسیار زیبایی که نشان از بلاغت کلام امام حسین (ع) دارد نظر هر انسانی را به خود جلب کرده و او را برای یک مناجات بسیار خوب و دلنشین با خدای خویش ترغیب و تشویق می کند.

 

وی در ادامه افزود: به همین خاطر یکی از برنامه های فرهنگی خوب حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان که با حضور برادران و خواهران برگزار می شود و همه ساله بر تعداد شرکت کنندگان آن افزوده می شود، مراسم دعای عرفه است که به یاد مناجات امام حسین (ع) در صحرای عرفات بعد از ظهر روز عرفه برگزار می شود و انصافا هم استقبال خوبی از آن صورت می گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان در ادامه برگزاری چنین مراسماتی را برای کاهش آلام روحی اقشار جامعه ضروری دانست و عنوان کرد: مردم جامعه در گیر و دار زندگی روزمره و مشکلاتی که از این روزمرگی عائد آنها می شود، با افزایش فشارهای عصبی، روحی و روانی روبرو هستند و لذا برگزاری چنین جلسات مناجاتی برای تسکین آلام و دردهای روحی اقشار جامعه بسیار مفید است؛ چون فرد به دور از هیاهوی روزمره زندگی در گوشه ای دنج به نام مسجد که خانه خدا است شروع به مناجات با خالق خود می کند که این می تواند مقدار قابل توجهی از دردهای روحی را کاهش دهد.

 

حجت الاسلام اسلامی در ادامه به فرازهایی از دعای عرفه اشاره کرد و گفت: همه فرازهای این دعای بسیار زیبا که حس دوستی و آشتی دوباره با معبود را در انسان بر می انگیزد نوعی فراخوان الهی برای بازگشت به سوی خالق است؛ یعنی اگر توجه کنید امام حسین (ع) در دعای عرفه ابتدا با تمام ذرات وجودی خود شکر و سپاس خدای متعال را به جا می آورد و سپس با زبانی بسیار خاضعانه و با خشوع تمام در برابر معبود خود با چشمانی اشک بار می ایستد و صحبت هایش را شروع می کند. /949/ت302/ب

ارسال نظرات