۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۷۰۴۴
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از تعالیم دینی زمینه ساز تحکیم بنیان خانواده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که بهره گیری از تعالیم دینی زمینه ساز تحکیم بنیان خانواده است، ادامه داد: زوج های جوان باید با زندگی ساده و بهره گیری از تعالیم والای دینی زمینه تحکیم زندگی خود را فراهم کنند.
بنيان خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمود ابوترابی، رییس دانشکده علوم قرآنی آمل صبح امروز در جشن ازدواج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی آمل که در سالن اجتماعات علامه محمدتقی آملی این دانشکده برگزار شد با بیان این که جوانان ما باید سیره زندگانی نورانی اهل بیت معصومین(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، گفت: حرکت در مسیر سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) سبب سعادت و تعالی انسان خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که اصل اساسی و مهم که در زندگی باید به آن توجه شود ایثار و گذشت زوجین نسبت به همدیگر است، بیان داشت: جوانان باید قدر زندگی خود را دانسته و در راستای استفاده مناسب و ارزنده از آن تلاش لازم را داشته باشند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که هدف از برگزاری ازدواج های دانشجویی فرهنگ سازی برای زوج های جوان است، خاطرنشان کرد: ازدواج ها باید در ساده ترین نحو ممکن که مورد خواسته دین مبین اسلام است صورت گیرد.
 
رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: در اسلام هیچ چیزی نزد خداوند منان محبوب تر از ازدواج نیست که نشانگر اهمیت این مساله در دین مبین اسلام است.
 
حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که بهره گیری از تعالیم دینی زمینه ساز تحکیم بنیان خانواده است، ادامه داد: زوج های جوان باید با زندگی ساده و بهره گیری از تعالیم والای دینی زمینه تحکیم زندگی خود را فراهم کنند.
 
وی با بیان آیاتی از قرآن کریم پیرامون مساله ازدواج و توجه به آن در تعالیم دینی، گفت: آرامش و تسکین نخستین هدیه خداوند منان به زوجین است.
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ازدواج سبب رشد و تعالی انسان در ابعاد گوناگون زندگی می شود، بیان داشت: افزایش توانمندی ها، رشد عقلانی و اقتصادی از جمله فواید ارزنده و مهمی بوده که به واسطه ازدواج به دست می آید.
 
وی با بیان این که مردان و زنان مسلمان باید ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را اسوه و سرلوحه خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: در آن ازدواج والا اهداف الهى منظور شد که ثمره آن فرزندانى پاک و عرشی بود.
 
گفتنی است؛ در این مراسم جشن ازدواج 18 نفر از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی آمل به مناسبت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزار شد./950/پ203/ب

ارسال نظرات