۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۸۷۰۴۷

ارسال بیش از 130 مقاله به همایش فرهنگ غدیر در تبریز

خبرگزاری رسا ـ بیش از 130 مقاله علمی، پژوهشی و فقهی به دبیرخانه دومین همایش ملی « فرهنگ غدیر، الگوی تمدن اسلامی و سبک زندگی » در تبریز ارسال شده است.
همايش ملي غدير

مسلم اورنگی، رییس ستاد برگزاری دومین همایش ملی « فرهنگ غدیر، الگوی تمدن اسلامی و سبک زندگی » در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد و دبیرخانه همایش در ماه‌های گذشته اظهار داشت: پس از برگزاری موفق نخستین همایش فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی در سال گذشته، برنامه‌ریزی برای همایش دوم با عنوانی دیگر صورت گرفت.


وی با بیان این‌که پس از راه‌اندازی کمیته‌های علمی، اجرایی، اطلاع‌رسانی، مسابقات نرم‌افزاری و انتخاب هیأت داوران فراخوان همایش به صورت ملی منتشر شد، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 130 مقاله علمی، پژوهشی و فقهی به دبیرخانه دومین همایش ملی « فرهنگ غدیر، الگوی تمدن اسلامی و سبک زندگی » در تبریز ارسال شده است.


اورنگی با اشاره به این‌که هنوز روند دریافت مقالات از سوی دبیرخانه همایش ادامه دارد، افزود: مقالات دریافتی که اغلب از سوی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه سراسر کشور است، غنا و محتوای ارزشمندی دارند که بناست آثار برگزیده در قالب کتابی به زیور طبع آراسته شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.


رییس سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی با قدردانی از تمامی حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و نهادها و سازمان‌هایی که در برگزاری دومین همایش ملی فرهنگ غدیر الگوی تمدن اسلامی و سبک زندگی نقش بسزایی ایفا می‌کنند، گفت: سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و سایر دستگاه‌های فرهنگی استان، این همایش ملی را 28 مهر در آستانه عید سعید غدیر خم برگزار می کند.


وی با اشاره به این‌که علاقه‌مندان و پژوهشگران می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی
www.ghadirculture.ir مراجعه کنند، افزود: غدیر و الگوهای رفتاری اهل بیت (ع)، فرهنگ غدیر و بررسی سبک زندگی مقام معظم رهبری، غدیر و الگوی مدیریت اسلامی، غدیر و احیای هویت تمدن اسلامی، غدیر و سبک تمدن زندگی اسلامی، غدیر و الگوی تربیت نیروی انسانی و  غدیر و الگوهای سبک زندگی اسلامی از جمله محورهای این همایش است.


به گفته اورنگی الگوهای سبک زندگی در پرتو فرهنگ غدیر، غدیر و الگوی تمدن سبک زندگی اسلامی از منظر امام خمینی (ره)، غدیر و الگوی تمدن سبک زندگی اسلامی از منظر امام خامنه ای، غدیر و آموزه های مدیریتی و تربیتی الگوی تمدن اسلامی، غدیر و الگوی تمدن سبک زندگی اسلامیی و انقلاب اسلامی، آسیب‌شناسی زندگی و تمدن اسلامی و همچنین غدیر و احیای حقوق اسلامی از دیگر محورهای همایش است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های شش ماهه نخست سال 92 در سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: رویکرد بسیج اساتید در استان، رویکرد علمی و پژوهشی بوده که امروز بیش از 1800 استاد بسیجی، نسبت به تخصص خودشان در حلقه علمی پژوهشی سازماندهی شده اند./935/ت302/ب

ارسال نظرات